Milde, skjønne mai

Jeg blir full av klisjeer når jeg tenker på måneden vi er inne i. Det skyldes formodentlig at jeg har hatt en helt nydelig helg, fylt med hyggelige møter, fine folk, barnelatter og sjokolade. Det skyldes nok at jeg har hjemmekontor, og at sola skinner utenfor, endelig med litt varme i strålene. Vel er jeg forkjøla, eller kanskje bare pollenallergisk, men det skjemmer ikke dagen. Jeg husker nemlig fredag, da regnet hamret ned i vinkel og jeg hadde glemt regnjakke, ungen var rasende og handleturen var som hentet ut fra en dårlig slapstick-film. Jeg husker at jeg og datter var sure på hverandre på lørdag, og at jeg hadde dårlig samvittighet fordi jeg ikke greide å ta the high road med en toåring.

Det er så godt å vite at man kan komme over kneika. Det ble ikke sure miner hele helga, selv om det begynte sånn. Og hele mai er verdt å glede seg over – og snart flytter vi inn i hus, og det blir så bra.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

