Dette tror jeg (bare litt) på

Jeg er en sånn som sier jeg ikke tror på hverken det ene eller andre. Men når alt kommer til alt hender det at jeg hopper over kumlokk, banker i bordet og leser horoskop. Jeg er en selektiv horoskopleser, det vil si at når jeg leser noe jeg liker – så tror jeg på det. Alt annet tenker jeg er mest overtro.

Det jeg setter pris på med horoskop er at det noen ganger er en slags forståelse å finne. For eksempel har jeg lest at jeg har hatt noen utfordrende år. Javisst! Kanskje ikke i forhold til 6.9 milliarder andre mennesker, men slik jeg opplever livet selv. Det fine da er jo at horoskopet også sier: Du går nå inn i en mye bedre periode.

Så har jeg sittet litt her da og tenkt, ja når begynner det da? Når kommer belønningen for mine slitsomme år?

Men så lett lar ikke horoskopet meg slippe unna. Jeg må passe på meg selv, nemlig. Kropp og sjel. Jeg må bruke tid på det som gir meg noe. Da tolker jeg det som noe annet enn bare å se på Netflix på kveldene, selv om det noen ganger er alt jeg har lyst til.

Så må jeg tenke meg litt om da. Hva er det som gir meg noe? Og være sammen med de jeg er glad, såklart. Men hva mer? Hva liker jeg å gjøre? Jeg liker yoga. Jeg liker å trene. Jeg liker å lese. Jeg liker å lage mat. Jeg liker å skrive. Alt det gir meg mestringsfølelse og kjennes bra.

Så da gjør jeg litt det.

Jeg gjør yoga flere ganger i uken. Noen ganger fem minutter hjemme – andre ganger på studio. Jeg løper og trener til halvmaraton. Jeg leser litt hver kveld før jeg legger meg. Og har en bok i sekken til t-banelektyre. Og faktum er jo at jeg må jo lage mat innimellom – men jeg prøver å være litt mer oppfinnsom innimellom. Og jeg skriver. Litt mer her, håper jeg. Tror ingen leser ennå, men det er fint å selvpublisere. Også har jeg blåst liv i et manus. Jeg skal jaggu skrive en bok om det så skal ta meg år.

Hver dag bruker jeg litt tid på å meditere. Jeg vet ikke om det hjelper, men det kjennes sånn.

Man kan si hva man vil om horoskop. Men de kan være med på å dytte i riktig retning.

  1. #1 by Sara on februar 2, 2017 - 11:49 am

    Det var inspirerende å lese dette, synes jeg. Fint å fokusere på det man faktisk gjør som man faktisk liker, selv om det bare er litt.

  2. #2 by Nina on februar 7, 2017 - 12:45 pm

    Jeg leser🙋 Takk for nytt innlegg🙌☺️

Legg igjen en kommentar

