Pause

I stedet for å okke og akke over snø og kulde, har jeg og mine kjæreste dratt til varmen denne vinteren. Man kan si hva man vil om å drasse småbarn rundt i verden for at mor og far skal få jobbe med brunfargen sin – men MAKAN til vel anvendte feriepenger. Jeg tror at samtlige involverte er glade over avgjørelsen, på tross av en og annen hake. Alt er relativt, selvsagt, og vi var litt mindre fornøyde med valget da bagasjen ikke dukket opp, og vi måtte posjonere ut barnemat og bleier et døgn ekstra (iført svette reiseklær, joggesko og ULLGENSER (!) i 30 graders varme). Sjelden har synet av en koffert gjort meg lykkeligere enn dagen derpå..

Vi befinner oss for tilfellet på en øy i det indiske hav. Vi har ikke utforsket øya, det er for varmt og altfor mange mygg. Jeg og mine kjære er mer enn fornøyde med å traske ned til stranda, vugge i vannkanten, ha siesta med datter, henge i skyggen, spise god mat og gå små turer. Vi legger oss klokka ti. Jeg har ikke brukt et gram sminke hele ferien. Jeg har bare lest kosekrim (og bildebøker. En runde til med POTTA og det kan hende hjernen min smelter). Det er vel det som er ferie?

  1. #1 by Mona on februar 9, 2016 - 5:14 pm

    Det høres absolutt fantastisk ut, nyt!

  2. #2 by Inger Kristine on februar 24, 2016 - 10:01 pm

    Takk for tips om Potta! Vet ikke hva det er med den, men den må leses om og om og om igjen (syns til og med hun sa potta før idag. mamma, pappa, ja, nei, bok, buss, pupp og potta lissom). Vi har et hav av barnebøker, men den er den eneste hun sitter stille på fanget og lytter til uten å bla fram og tilbake. Fascinerende greier. De er ca. like gamle, er de ikke? Min blir straks 15 mnd.

    • #3 by slikejenter on februar 26, 2016 - 9:11 am

      Jo – nesten! datter er 14 måneder. Hennes ordforråd er litt mer begrenset… Jeg blir fortsatt overlykkelig hvis hun sier mamma (ikke alltid til eller mot meg….). Men NEI er inne. Og banan (favorittrett). 😀 Potta holder koken, og jeg tror det fins en annen bok i samme stil om SMOKKEN av samme forfatter. Vi fikk aldri til dette med smokk, men det kan jo hende historien fenger likevel 😉

Legg igjen en kommentar

