Back on the chain gang

Etter nokså nøyaktig åtte måneder i hjemmetjenesten er jeg tilbake på jobb. Det er – politisk ukorrekt – herlig. Jeg er fortsatt oppglødd hver gang jeg går til t-banen alene, når jeg låser meg inn på kontoret, og når jeg nipper til kaffen min. Ingen forstyrrer meg! Utenom hyggelige kollegaer, og det er jo bare stas!

Så, i den nyforelska fasen, er alt bare greit. At det vil justeres ned til jaja, jobb igjen er jeg forsåvidt ikke i tvil om. Men foreløpig er det kjekt med uavhengigheten, tiden – og ikke minst: de varme drikkene. Ikke lunkne – varme!

Og jeg føler meg heldig. Som har en jobb, med skikkelig lønn. Og som ikke minst har en nydelig liten klatt (klump+skatt) som stråler når jeg kommer hjem til henne. Og en samboer som er litt trøttere enn før, men som holder fortet hjemme.

  1. #1 by Unn on august 12, 2015 - 8:40 am

    Hurra! Du er jo heldig! Og det er fantastisk med varm kaffe, nyt den! Bare husk å lukke døra og låse når du er på do, ellers kan kollegene bli litt…overrasket 😀

    • #2 by slikejenter on august 13, 2015 - 8:26 pm

      Haha! Ja, det er jo en viss fare for det. Pumper på kontoret av og til, og skvetter som en hare når noen banker på… Har stort sett sluttet å omtale meg selv som mamma😉

  2. #3 by Ine on august 12, 2015 - 10:46 am

    Så deilig! Jeg syntes også det var fint å begynne å jobbe og studere igjen. Husker jeg dagdrømte om å kunne sitte på lesesalen for meg selv med kaffe og en stabel bøker. Og her er jeg faktisk akkurat nå!

    • #4 by slikejenter on august 13, 2015 - 8:27 pm

      Ja, er det ikke kjekt!? Selv om alt ikke er helt sømløst ennå, og jenta mi er litt urolig når jeg går, vil jeg si det har gått fint. Kjekt å være den som kommer hjem med overskudd og historier🙂

Legg igjen en kommentar

