Avslørende drømmer

Jeg innrømmer: Jeg liker å se på tv. Fjernsyn. Det høres bedre ut: Jeg liker å se på fjernsyn. Med det mener jeg ikke nødvendigvis at jeg med gapende munn glor på hva som helst kanalene serverer oss «tittere». Men for meg er det utrolig avslappende å la meg underholde av serier og diverse – særlig hvis jeg er litt sliten.

Nå har jeg vært «litt sliten» så lenge jeg kan huske (i reell tid cirka 9 måneder). Ikke sovet gjennom en natt, fått for lite søvn, drevet med baby-pass – som sikkert SER rolig og hyggelig ut, men som faktisk tar litt på. Særlig når det ikke helt går som man vil, om lag 60 % av tiden.

Med andre ord: det har blitt litt tv. Serier, netflix, hbo. Ammeserie nummer 1 har vært How I Met Your Mother, og etter hvert har jeg også vært i stand til å følge med på ting som varer lengre enn 25 minutter.

Som Game of Thrones.

Altså. Jeg opplever en viss sorg og et klart savn akkurat nå. I natt drømte jeg om et univers som var en god mix av mitt barndomshjem, jobben min og Westeros. Ramsay var der – ja, det var slett ikke bare hyggelig. Det sies at drømmer oppsummerer det man tenker på i det daglige (dog i noe redigert versjon). Hva kan jeg si – hodet mitt renner tydeligvis over av en fantasiverden. Jeg kan jo tilføye at jeg IKKE drømte om datteren min…!

I dag grep jeg meg i å glede meg til kveldens episode – for bare å innse at nei – det er slutt i denne omgang. Joda, Orange is the new black gleder mitt tv-hjerte, men det er noe med å få suge på karamellen g bli foret en episode i uka. Dessuten er GoT en av få serier jeg og min kjære kan enes om og ser sammen.

Vi setter noe lit til True Detective, runde 2. Men – Vince Vaughn er ingen wildling. Og Colin Farrell … Nei, han er ingen Jon Snow.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

