En typisk dag

0645: Våkner av gutturale lyder fra sprinkelsenga. GRYNTEGURGLEHOSTESNØFTE. Jeg lener meg over og titter på datter, som ved synet av meg lar ansiktet sprekke i et digert, tannløst smil. Jeg ler tilbake og løfter henne opp i vår seng. Frokost*!
0648: Legger datter. Hun kjører vindmølle (sprelling) før hun sovner.
0715: Mor får ikke sove og lister seg ut av senga. Setter på tevann, drikker et glass vann, går på do. Nyter alenetiden.
0720: Samboer kommer sjanglende ut av soverommet. Han kysser på meg (i blinde) og forsvinner inn på badet.
0722: Jeg brygger te.
0726: Samboer iler inn til datter, dikker og pludrer og bærer henne inn i stua.
0727: Jeg sier han godt kunne latt henne ligge på soverommet.
072730: Han sier jamen hun var jo våken
0730: Jeg begynner å lage frokost**
0735: Datter krever oppmerksomhet
0740: Samboer krever oppmerksomhet
0745: Datter krever påtår.
0750: Jeg ser sultent på frokosten***
0751: Datter bæsjer høylydt. Samboer må plutselig løpe.
0755: Bytter bleie.
0802: Kaster i meg frokosten.
0805: Datter bæsjer høylydt.


Innser at en typisk dag aldri er typisk, bortsett fra bæsjingen, og dette ville blitt et innlegg på cirka en kilometer.

*For datter, ikke mor
** Til mor
*** Min, ikke hennes

  1. #1 by sukkerspinnet on mars 17, 2015 - 6:24 pm

    Herregud. Du er blitt voksen!

    • #2 by slikejenter on mars 26, 2015 - 10:59 am

      Ja, noen vil vel påstå jeg har vært det en stund😉 Men babies medfører et par livsstilsendringer (og permanente mørke ringer under øynene), det er sikkert!

  2. #3 by KLY on mars 20, 2015 - 12:37 pm

    Det høres veldig harmonisk ut!
    For meg kom barseltiden rett i fleisen, og ennå inn i den fjerde uka er jeg usikker på om dette er noe for meg. Overgangen fra et spennende jobbliv og en graviditet som var smooth sailing frem til siste dag kom litt brått på. Godt det ikke er noen returrett, det er egentlig å sette alt inn på å deale med det.
    Forhåpentligvis er alt dette glemt når smilene kommer og dialogen er litt mer toveis!
    God helg!

    • #4 by slikejenter on mars 26, 2015 - 11:05 am

      Ja, graviditet og bebi har nesten ingenting med hverandre å gjøre (ja, du skjønner hva jeg mener!). Etter at den første wow-vi-er-foreldre-greia hadde lagt seg, ble jeg også litt sjokka. Og trøtt. Så trøtt, så trøtt. Og fikk puppespreng og betennelse og all mulig drit. Så NÅ er alt ganske harmonisk ift da. Det blir liksom bedre, men ikke i en linneær utvikling. For to dager siden gråt jeg av utmattelse – i dag gymmet jeg i stua med en liten smørblid frøken – og var i ganske godt slag selv. Så – ingen typiske dager. Jeg ønsker deg fine dager, mer søvn og fortsatt godt pågangsmot! (det meste er glemt etter kort tid, i alle fall for min del. Husker knapt en eneste ting fra forrige uke…)

Legg igjen en kommentar

