Familie, pludring og tålmodighet

Jeg hadde ingen anelse om at barn førte med seg så mye familie. At foreldre og søsken skulle vise en viss interesse hadde jeg forsåvidt forutsett. Men dette? Jeg gir meg ende over.

Jeg kommer fra en ganske uentusiastisk slekt. I tillegg bærer jeg emd meg senskader fra ironigenerasjonen: den manglende evnen til inderlighet. Less is more. Understatements. Men vet dere hva? Barn fører til inderlighet! Ikke nødvendigvis hos deg (selv om jeg har tendenser), men definitivt hos slekta.

Svigermor, for eksempel. Jeg har aldri hørt henne uttale et eneste negativt ord. Om noen. Dere kan kanskje tenke dere til hva som skjer med en dame som kan framsnakke Osama bin Laden når hun får et barnebarn (sitt første)?

Etter fem dager med pludring (både til oss og babyen) begynner jeg å nå min øvre toleransegrense. Etter fem dager med «den duktiga fina tjeien, hur kan man vara så søt och snäll, och den fantastiska mamman, och den underbara pappan, och vad vill du säga nu, lilla hjärtat…..»

Jeg har for tiden svært lyst til å SPA min svigermor ut.

Siden min datter og jeg ikke kan være fra hverandre (hun nekter plent å ta flaske (TIPS MOTTAS MED TAKK)) må jeg høre det meste av dette. Jeg blir GAL av pludring. Jeg gleder meg til jeg snart kan være nøytral, negativ eller rett og slett virkelighetsorientert. Jeg er dog litt redd av svigermor kanskje tar med seg ungen når hun reiser. Det er noe manisk ved at jeg må lirke datter ut av farmors klamme grep når hun skriker av sult. Når datter skriker av sult – ikke farmor.

Akk, så utakknemlig tenker du kanskje. Og det er klart jeg er. Tenk så fantastisk å ha mange som elsker øyenstenen vår. Det er masse trygghet og kjærlighet i vårt hjem. Men – det må være plass til litt annet. Så langt har svigermor tøyd tålmodigheten min mer enn hylekonserten til datter.

Da var det godt å høre kjæresten sukke: Det är inte så snällt, men jag skulle värlkligen ønska mor åkte i dag… Vi fniste medsammensvorent inne på kontoret, mens svigermor pludret datter i søvn i stua.

  1. #1 by Alter Ego on februar 28, 2015 - 9:26 am

    😀 Morsomt!

Legg igjen en kommentar

