1. oktober

Jeg har selvsagt ikke egentlig tid til å skrive dette, langt mindre bruke tid på å tenke igjennom det jeg skriver. Men av og til (ganske ofte) er det fint å minne seg selv på at jobb er jobb og livet er livet.

Og livet nå er litt tungt, litt vanskelig og litt for preget av høye skuldre og ditto puls.

1. oktober markerer the beginning of the end. Og the end er ikke så lenge til. Om bare et par uker har jeg slitt meg gjennom ting jeg har grudd meg til lenge – sannsynligvis går alt mye bedre enn fryktet. Jeg har en samboer som er flink til å klemme og trøste meg når det trengs, og jeg prøver å huske å puste.

Og etterpå kommer belønningen.

I form av helgetur med min allerkjæreste, som inkluderer fint hotell, deilig mat og opera (lytte til, ikke delta i). Pleie av gravide føtter (kanskje er ikke føttene mine gravide, men det føles litt slik). Venninneheng. Helger som består av annet enn jobb. Lavere skuldre. Lavere puls.

  1. #1 by Lammelårtanker on oktober 1, 2014 - 6:11 pm

    Det er godt at du har noe å glede det til og se frem til. Du må bare sku deg gjennom det andre først. Jeg ønsker deg lykke til med det!

    • #2 by slikejenter on oktober 5, 2014 - 6:29 pm

      Takk! Det er ofte vanskelig å huske det fine – både det som kommer, men særlig det som allerede ER. og det er synd, men jeg øver meg.

  2. #3 by K on oktober 3, 2014 - 8:09 am

    NÅ er tiden inne for å skrive noen ord for å hylle slike jenter (ikke bare tenke at jeg skal gjøre det)

    Det er glamorøs fredag og hjemmekontor, litt adspredelse må til.
    Først: takk for mange år med morsomme, tankevekkende, inspirerende og av og til trøstende blogging. Jeg fant deg i sin tid gjennom en kommentar til vår alles kjære glamourbibliotekar, som den gangen var et slags normaliserende anker i min kaotiske singel dame i Oslo-tilværelse. Du var jo det stikk motsatte: en blogger som beskrev det samme livet som jeg selv hadde og bekreftet at det var flere der ute. Opp- og nedturer i datelivet, endeløse kvelder på byn og masse lek med følelser. Mye, mye moro. Men også destruktive bakfullsøndager med trøstesløse amerikanske kjærlighetsfilmer og cheese doodles. Altså, DE søndagene vil jeg ikke ha tilbake.

    Jeg fikk meg etter hvert en kjæreste (et under!), og jammen meg så gjorde jo du også det (også et under?!). En lang periode var det stille på bloggen og jeg lurte på om slike jenter nå ikke lenger hadde livets rett i tosomhetens tegn.

    Helt til du på ditt sedvanlige skråblikk-vis kom med nyheten at du var gravid. Slike jenter var frem i lyset igjen, og jeg måtte virkelig ta meg i det. You don´t say. Og der var jeg midt oppe i en slags sorgprosess over at mitt gamle liv ville svinne hen og jeg ville aldri mer føle meg fri: jeg var nylig blitt gravid selv.

    Det har vært fint å høre deg beskrive hvordan du har opplevd noe av det som følger med denne nye tilværelsen, særlig i det du sikkert ligger noen uker/mnd foran meg i løypa.
    Når jeg tenker på det så har det i grunnen vært veldig fint å ikke føle seg alene med slike jenter-adferd sånn rent generelt sett.
    Så takk skal du ha!

    • #4 by slikejenter on oktober 5, 2014 - 6:35 pm

      Hoho! Så gøy kommentar. Takk og så fint og alt slikt. Livet er mange ting, men ikke statisk. Jeg kjenner en del selv på panikken over denne fundamentale endringen jeg er inne i, men som jeg sier til alle som ønsker meg tillykke og sier «så fantastisk» (og det er jo mange): Det virker jo ikke som folk angrer. De vil ikke putte bebin inn igjen, ei heller selge den på ebay. Så noe fint vet jeg jeg har i vente. Selv om jeg er litt usikker på hva eller hvordan det blir for meg – eller for oss. Jeg skal holde deg videre oppdatert på min mer eller mindre allmenngyldige bekymringer og gleder (nå sist: hvor har bikinilinjen tatt veien???). Fortsatt god graviditet!🙂

Legg igjen en kommentar

