Wheels. Og less is more.

Vi har kjøpt barnevogn. For meg var opplevelsen nesten like realitetsorienterende som ultralyd, bortsett fra at jeg følte en underlig blanding av oh shit, nå er jeg voksen og haha, dette har jeg gjort før: da jeg var 6 og lekte med dukker.

Nå står den nye (brukte) vogna i gangen, og jeg sender den mistenksomme blikk når jeg går forbi. Hva gjør du her? Skal du ta opp plass lenge, eller? Og så slår det over meg: dette er kun den spede begynnelse.

Nå har jeg og kjæresten min lovt hverandre at vi ikke skal fylle huset med stash. Baby-minimalisme, det er vår stil. Men noen greier MÅ vi jo ha. En seng. En stol. En stellematte. Jeg vil kjøpe ting brukt på finn, ikke bare fordi jeg er en gnier (som jeg sikkert er, men trøste og bære så dyrt det er å kjøpe alt nytt!), men også fordi jeg ikke vil suges inn i babyhusbarnevognverden.com. Jeg er ikke mer komplisert enn at jeg garantert hadde blitt fristet til å kjøpe alt som er utstilt så pent, i matchende farger, urørt av menneskehånd.

Så vogna får stå den. Vi kunne satt den i boden, men det virker lutrende på sjelen å la den stå framme. En venninne av meg fikk barn i helga, og sendte meg følgende info: det gikk så fort, rakk ikke epidural, ble klipt opp. Vi har en baby, scary! Det er ikke det samme med en vogn som en bebi, men det hjelper med å akklimatisere seg. For ikke å snakke om det stadig voksende vedhenget til kroppen min, magen. Hallo, mage?! Skal du bli mye større, hadde du tenkt?

Den svarer ikke. Slu som faen.

  1. #1 by Ine on august 31, 2014 - 6:54 pm

    Baby-Minimalisms er veldig lurt! Bare husk å informere familie og venner om at det er det som er deres stil også. Hehe.

  2. #2 by slikejenter on september 1, 2014 - 8:45 am

    Du er jo inspirerende i så måte – jeg har lest en del av gravid-innleggene dine, og det er noe med å roe forbruket, ta plasshensyn, og bare generelt ikke miste hodet som tiltaler meg ved baby-minimalisme. Familiene våre bor (heldigvis?) langt unna, så jeg regner med de tenker seg om før de sender masse greier, og vennene våre er fornuftige folk, så det bekymrer meg lite. Søsteren min er dog overbevist om at jeg kommer til å bli en ivirig baby-shopper (altså av utstyr, ikke av faktiske babyer) når jeg bare blir mamma. Vi får nå se…

Legg igjen en kommentar

