Øya-observasjoner

1. Skjegg. Med menn og solbriller. Har aldri sett så mange skjegg på festival før, i alle fall ikke så fullvoksne og potente. Jeg ble imponert over dem, og ikke minst, mennene som kom bak dem i varmen.

2. Barn. Innmari mange barn på Øya i år. Selv har jeg alltid tenkt at barn på festival er pes, litt som å insistere på å dra med en ekstra koffert, som gjør en mindre mobil og krever at oppmerksomheten er PÅ hele tiden. Kanskje tar jeg feil, kanskje er det kjempegøy å dra med unger på festival. Registrerte at enkelte nok fikk et solid bidrag til husholdningsbudsjettet gjennom innsamlet tomgods. Ja til barnearbeid på festival.

3. Vann. Er ikke like kul festivaldrikk som øl. Eller vin. Eller annen alkoholholdig drikk.

4. Amfi. Eller: himmelen for småfolket. Jeg så alt jeg ville.

5. Plass. Herregud så god plass! Jeg har aldri tenkt på at Tøyen-parken har vært så stor før.

6. Tøyen. Bedre enn Middelalderparken – by far. Vi ses til neste år, med eller uten kid!

  1. #1 by lisedybvik on august 11, 2014 - 6:41 pm

    Høres ut som en fin festival! Jeg blir like forundret hver gang jeg ser barn på slike områder menmen oss om det. Og ja, Amfi er noe av det beste jeg har vært borti, spesielt når man ikke har noen å slite ut skuldrene på🙂

    • #2 by slikejenter on august 12, 2014 - 8:09 am

      Ja – altså, jeg synes egentlig det er fint at det er tilrettelagt for at man kan ha med barn. det er jo ikke alle som har barnevakt, og mange VIL kanskje også at barna skal få oppleve festival. Det skjønner jeg. Men vet ikke helt om jeg selv ville dratt med avkommet. Vi får se hva magen sier til neste år🙂

  2. #3 by neverendingcircles on august 12, 2014 - 6:01 am

    Ahh, jeg skulle også gjerne vært på Øya, men jeg får ta det til neste år!

    • #4 by slikejenter on august 12, 2014 - 8:10 am

      Jeg skulle til å si at Øya ikke går noen steder, men nå har den jo gått til Tøyen, såeh… Men ja – neste år au!🙂

  3. #5 by elriuhre on august 12, 2014 - 11:04 am

    Vi var der! Med barn. Måtte jo se og høre pappa når vi hadde sjansen. Før var jeg alltid med på alle konsertene hans, mens nå er det lenge mellom hver gang. Derfor anser jeg konserter på dagtid som gull! Kan dog skrive under på at det så klart er mer chill å dra på slikt uten barn. Dobesøk på festival, varm, varm sol, masse mennesker, høy musikk og matstell i kombinasjon med en på snart to er ikke heeelt plankekjøring. Men det var kult likevel. Det var enda mer slitsomt i fjor, i middelalderparken, i regnet, med ei på snart ett!🙂

    • #6 by slikejenter on august 12, 2014 - 6:12 pm

      Ja – regn gjør jo alt litt mer slitsomt. Det er kanskje hakket lettere når du kan sende barna rundt på plastglassinnsamling og de er gamle nok til å spise selv… Ble fryktelig nysgjerrig på hvem pappan din er da🙂

      • #7 by elriuhre on juni 2, 2015 - 12:52 pm

        Herlig. Som du ser, jeg svarer på alt i dag, jeg. Pappaen (hennes, ikke min) er Arild Hammerø. Google it!🙂

  4. #8 by Ulrikke on august 12, 2014 - 11:13 am

    Du har sikkert skrevet det, men når er det kiden kommer?

    Fikk en selv i april. Alt med det er MYE morsommere enn jeg hadde trodd. Var litt nervøs for det første året på forhånd, fordi jeg var redd for babyer før jeg fikk min egen.

    Droppet pga dette Øya i år. Neste sommer SKAL jeg. Uten kid. Øl i magen, takk.

    Lykke til.🙂

    • #9 by slikejenter on august 12, 2014 - 6:15 pm

      Det har jeg ikke skrevet, men jeg kan jo røpe så mye som at desember kanskje ikke bare blir preget av juleforberedelser i år… Jeg er også redd for babyer! Og barn. Kanskje mer redd for barn. De er innmari skumle. Men jeg håper at gradvis tilvenning til mitt eget eksemplar av arten gjør at jeg blir tilvendt gradvis. Håper det blir morsomt og koselig, og bare litt skummelt🙂

Legg igjen en kommentar

