Snørr og tårer

Jeg sitter i en fremmed by, på en fremmed cafe, leser en bok og drikker en kaffe. Og spiser en kake. Jeg er tett i nesa og ør i hodet, og tårene presser på.

Og nei, det er ikke bare fordi jeg savner han der hjemme, at jeg føler meg litt ensom og at jeg ikke helt har funnet plassen min på konferansen (konferanser er ensomme steder noen ganger), at jeg blir litt paranoid og mister litt troen på meg selv.

Nei, det er noe mye mer prosaisk enn det. Nesen min har tettet seg til. Og hver gang jeg åpner En mann som heter Ove begynner jeg å grine. Den er så fin. Altfor sentimental, selvsagt, for en ironiker som meg. Men den handler om det å elske, og av en eller annen grunn er det nesten ikke til å holde ut. Ikke det å elske, men boka.

Hvis du liker å grine av bøker er den absolutt å anbefale. Heldigvis er den ganske morsom også, sånn at man ler litt mellom tårene.

Men ikke ta den med på cafe.

  1. #1 by sotengelen on september 13, 2013 - 6:46 pm

    Har lest bloggen til forfatteren lenge, men har ikke lest boka. Skal, skal, skal.

    • #2 by mirthful74 on september 15, 2013 - 8:13 pm

      Elsket Ove! Har nettopp begynt på Backmans nye bok, og oppdaget at den bør man slett ikke lese på bussen om man blir forlegen av at tårene renner i all offentlighet…

      • #3 by sotengelen on september 16, 2013 - 11:38 am

        Merkelig hvordan en mann som vanligvis får en til å le så en griner kan presse frem andre tårer også.

  2. #4 by ceciliebjornstad2013 on september 22, 2013 - 4:48 pm

    Har hatt boka liggende en stund ( den svenske utg ). Kjenner jeg får lyst til å ta fatt på den!

  3. #5 by sukkerspinnet on oktober 4, 2013 - 6:33 pm

    Her får du en klem! ❤

  4. #6 by astarkvedja on oktober 20, 2013 - 8:37 pm

    Jeg savner deg!

Legg igjen en kommentar

