Min sommer

Min sommer har vært på f – familie og flytting. Ingen tvil om at flyttingen var mest slitsom, rent fysisk. Men etter en uke på en hytte i Sverige med seks ukjente mennesker, samt kjæresten min, er en ting åpenbart: å vie hele ferien til familie skal heretter gjøres med måte. En helg er flott. Noe særlig lenger blir i overkant av det jeg regner som forsvarlig.

På en koselig hytte fra femtitallet, på en odde et sted i Sverige, ankommer følgende personer:

Jeg, ny og norsk – skal møte kjærestens familie for første gang, og er passe spent. Har med fire bøker, herreavdelingen på podcast og allergitabeletter.
Kjæresten min – svensk, skal presentere sin nye kjæreste og sambo for familien – i sitt barndoms ferieparadis. Har med sci-fi-bøker, fiskestang og importøl.
Svigerinne – svensk, lillesøster til kjæreste. Har med yogamatte, vegetarkokebok og nybakt ektemann.
Svoger – russisk, nygift med kjærestes vakre søster. Har med jovialt humør, joggesko og et eklektisk utvalg litteratur (agatha christie -> nelson mandela)
Svigerfar – svensk, har ikke vært på hytta på mange år, pga av skilsmissemelankoli. Har med blåbærpai.

Allerede på hytta:
Farbror – onkel, svensk. svigerfars yngre bror, og deleier av hytta. Har med 50000 særheter, bøker om østlig filosofi og meditasjons-cd.
Tante – nygift med onkel, etter 30 års forlovelse. Har med ordenssans, Ayurveda-abc og kortstokk.

Miks disse menneskene sammen med: språkforvirring, skiftende vær, ekstremt ulike matvaner, særheter, fellesmåltider (to hver dag!), et lite kjøkken, utedo og enorme mengder pollen.

Ler du? Jeg skal moderere meg litt: Vi hadde det veldig fint også. Det ble bare litt mye, litt lenge, litt for tett. Så fikk det heller være at vi på tilbaketuren også fikk en omgang med bestemor og svigermor. Det er en annen historie, og den skal handle om minigolf.

  1. #1 by astarkvedja on juli 30, 2013 - 12:12 pm

    En annen historie? Oh, merker jeg dulgte løfter om atter et nytt blogginnlegg? Jeg liker’e!😀 (Og velkommen heim igjen!) (PS: Fortsatt sambo?)

    • #2 by slikejenter on august 1, 2013 - 8:54 am

      Ja – fortsatt sambo. Kjenner at forholdet allerede har passert en rekke tester, hvorav ferien var èn. Og takk, godt å være hjemme. Det kommer sikkert flere blogginnlegg!🙂

  2. #3 by notisboka on august 1, 2013 - 7:29 am

    😀 Eg gler meg til fortsettelsen!

    • #4 by slikejenter on august 1, 2013 - 8:55 am

      Hehe, ja da håper jeg forventningene blir innfridd🙂

Legg igjen en kommentar

