I anledning dagen

Jeg er selvsagt feminist. Selv om det er sjelden jeg tar meg bryet med å gå i tog eller skrive kronikker. Jeg vil likevel påstå at jeg er feminist i praksis. For meg betyr det blant annet å ikke forvente at noen skal ordne opp for meg.

Og da jeg leste om boligeierskap og parforhold i Aftenposten tenkte jeg å skrive et par ord om hvor viktig dette er:

For den lykken, den fantastiske lykken når man flytter sammen – den tar kanskje slutt. That’s a fact. Da er det ikke gunstig å ha bodd sammen som elskere, husvert og leietager.

Jeg er i slike lykkelige omstendigheter selv. Og det er med stolthet og trygghet jeg vet at jeg skal være en likeverdig partner i vår fremtidige bolig. Den skal ikke være min, den skal ikke være hans – den skal være vår (og det skal ikke være så mange pynteputer der).

Ha en fin dag, jenter (hvis noen fortsatt leser!)

,

  1. #1 by Ehlers on mars 8, 2013 - 1:07 pm

    Klart vi fortsatt leser!!

  2. #2 by sotengelen on mars 8, 2013 - 2:17 pm

    Selvsagt leser vi!😉

    Selv levde jeg i flere år som leietaker hos min samboer. Det førte ikke med seg noen spesielle negative effekter, annet enn at en ikke på noen måte henger med i boligmarkedet.

    God dag til deg og god helg i mente.

  3. #3 by Bente on mars 8, 2013 - 3:04 pm

    Hm..jeg gjorde som Sot over her,og betalte leie til tidligere samboer. Det kjentes ok den gangen..jeg ser i etterpåklokskapens navn at man( i dette tilfelle meg) har litt stress med å komme meg inn i boligmarkedet,,
    Se opp for dette,alle dere andre,kloke kvinner.
    Gratulerer med dagen.

  4. #4 by Glamourlegen on mars 8, 2013 - 4:53 pm

    JA vi er her! Veldig hyggelig å høre om dine omstendigheter🙂 Orden på egen og felles økonomi (inkludert sparing, forsikringer og bolig) er godt for kjærligheten.

  5. #5 by koffeine on mars 10, 2013 - 2:47 pm

    Så hyggelig at du skal bli samboer! Vi har akkurat kjøpt vår første bolig sammen, og før det leide vi sammen. Er helt enig med deg i at det ikke er lurt å være husvert og leietager når man er kjærester – spesielt ikke over lang tid.

  6. #6 by plosiv on mars 13, 2013 - 9:19 pm

    Leser, ja! Faktisk kan du gjette hva jeg tenker på når jeg går forbi Soundgarden ved Brugata. Må’kke slutte å skrive, slikejenter.

Legg igjen en kommentar

