…Men jag är kär i dig

Han sier det faktisk. Selv om den lange innledningen om hvordan alle forholdene hans tar slutt fordi han mister interessen (så sexy å høre for en litt usikker ung kvinne) nesten får meg til å kikke uinteressert i taket.

Så kommer det (uventet):

-Jag blir inte kär så ofta. Men jag är kär i dig.

Ordene utløser en mekanisme inne i hodet som gjør at kjevemusklene rett og slett løsner. Haka detter ned. Hjertet, derimot, strammer til, slår fortere, hardere.

Og jeg blir glad – gladere enn jeg har vært på lenge. Jeg ser på ham, ser øynene hans. De mener det (men hvor lenge, hvor lenge). Noe jubler inni meg – noe annet holder opp en hånd (advarende). Vent litt.

Det tar kanskje ikke så lang tid å bli forelska. Å stole på noen (nok) er et langtidsprosjekt. Og mens jeg venter på å få bekreftet at han er den jeg håper (tror), spiller jeg ordene hans i hodet mitt, igjen og igjen.

…Jag är kär i dig.

,

  1. #1 by sotengelen on desember 20, 2012 - 8:19 am

    Skumle ord, men jammen er de fine!

  2. #3 by Astarkvedja on desember 20, 2012 - 10:59 am

    Men hva svarte du?

  3. #4 by Eirin on desember 20, 2012 - 12:48 pm

    Ahh🙂 Også en svenske, da. Jeg hadde en gang en kjæreste som var oppvokst i Sverige, men som snakket norsk. Det var bare når jeg fikk han til å snakke svensk til meg at det kriblet i magen. (Synd, men sant)

  4. #5 by fjellcoachen on desember 23, 2012 - 9:40 pm

    Vakkert! Ta med deg følelsen inn i jula og nyt den!

Legg igjen en kommentar

