Slike dater (21)

Han venter på meg ved toget. Klemmer meg og gir meg en banan. -Jeg tenkte du var sulten! Jeg ler. -Nei det går fint. Stakkaren skal ikke få vite at jeg har vært kvalm i et døgn og kun spist fire havrekjeks hele dagen. Jeg forteller med hele meg og bilder fra telefonen min om eventyret av en biltur jeg akkurat har vært på. Han går kjempefort. Jo fortere han går, jo fortere snakker jeg.

Vi skal nå en forestilling, og han går fort, men jeg har støvler med høye hæler og er så nervøs at jeg kjenner hvert eneste fiber i kroppen min.

Det er pause. Vi drikker vin og snakker. Han ler av meg og jeg tenker wow, jeg liker latteren din. Det blir en pause i samtalen. Jeg tenker at han tenker at jeg er en skikkelig treiging. Han har et ansikt det er umulig å lese. Han kommer borti armen min. Og jeg lurer på om det er tilfeldig. Det er da jeg skjønner at dette kan bli farlig. Veldig, veldig farlig.

Vi går. Arm i arm. Vi tuller om doktorgraden min. -Hva vil du gjøre nå? Spør han. Da skjønner jeg at han liker meg. -Jeg vil ikke dra riktig ennå, sier jeg. Plutselig er vi på vei hjem til ham. Og det er helt greit for meg.

Han lener seg mot veggen. Jeg går bort. Kysser ham. Det er noe kjent og helt fremmed ved det. Herregud som du kan kysse, tenker jeg. Han klemmer meg, holder hendene mine fast bak ryggen min og biter meg i halsen. Det er som å gå på tynn is med redningsvest. Trygt og farlig. Farlig og trygt. Alt jeg kan tenke på er at han skal ta på meg. Ta på mer av meg. Og jeg blir svimmel av kyssene hans.

-Du gjør meg redd. Vi ligger halvt påkledd på senga hans. Vi har en intermission, på vei mot tredje akt, og jeg kan ikke huske sist jeg følte meg mer bekvem og usikker på samme tid.
-Hva mener du?
-Jeg pleier å være ganske selvsikker. Da vi var i teateret, hadde jeg lyst til å ta hånda di. Men jeg bare turde ikke. Tenk om du hadde blitt forbanna og gått i pausen.
Jeg lo.
-Det kunne blitt så jævlig, ikke sant. Tenk om du hadde vært annerledes enn jeg husket. Tenk om jeg ikke skjønte deg. Tenk om du ikke kunne kline, eller vi bare ikke hadde funka. Han stryker meg over håret, kysser meg på haka og klemmer meg.
Jeg har fortsatt ikke så mange ord.
-Hva tenker du på? Han ser på meg, og jeg slipper ikke unna.
-At du gir meg lyst til å kle av meg.

En time senere.
-Hva gjør du i helga?
-Jeg er her med deg.
-Good answer.

Jeg tror jeg sov fem minutter i natt.

  1. #1 by Kamelrytterske on desember 6, 2012 - 10:32 pm

    Sounds like possibilities🙂 Nice🙂

  2. #2 by sotengelen on desember 7, 2012 - 8:54 am

    «På tynn is med redningsvest.»

    Ha fin helg!

  3. #3 by Frøken Drageånde on desember 8, 2012 - 3:20 pm

    Det går noen sekunders leting på de mange innleggene jeg skikkelig liker, før jeg kommer på at det ikke er sånn «Liker»-funksjon på wordpress.

    You go, girl!

  4. #4 by mektige matryoshka on august 1, 2013 - 8:55 pm

    nydelig!

Legg igjen en kommentar

