Hjelp meg

(ja, jeg skal skrive et fantastiske innlegg om hvor strålende det er å være dr. Men jeg har vært på kurs i et lite rom i mange timer, så først: hjelp meg)

Jeg har så stiv nakke at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Dette er helt nytt for meg. Hva hjelper? Varme omslag? Urtete? Sove uten pute? Massasje? Yoga? Hjelp meg

Jeg har virkelig helt sinnsykt mye å gjøre – hjelp meg*

Været – hjelp meg*

Jeg er lite motivert for denne høsten. Denne vinteren. Jada, det er koselig med stearinlys og kakao, men … – hjelp meg

Musikk. Noe jeg ikke har hørt før. Hjelp meg

* Strengt tatt kan dere vel ikke hjelpe meg med akkurat det. Eller?

  1. #1 by Synnebollen on oktober 18, 2012 - 3:28 pm

    Hurra, gratulerer!
    Ettersom jeg er franker for øyeblikket, kan jeg tipse om et fransk band jeg hører en del på. Jeg har nerdete musikksmak, altså, og det er ikke sikkert at du liker det i det hele tatt – men om du ikke kjenner Soldat Louis, så kan du jo gi dem en sjanse. De lager piratmusikk, liksom. Vanskelig å beskrive det på noen annen måte, synes jeg. Sett på «Du rhum, des femmes» (Rom og kvinner), så skjønner du hva jeg mener. Enkel, stemningsfull musikalsk virkelighetsflukt som kanskje kan gjøre høsten mindre grå.
    God helg når den tid kommer! Få en venninne til å massere deg (sjokoladekakebestikkelser funker alltid), så skal du se at nakken går seg til. Klem fra Paris!

  2. #2 by Farmer's Wife on oktober 18, 2012 - 3:29 pm

    Musikk: Disse to er så søte at de kan tenkes å ha effekt, selv på stive nakker!

    Ellers er Dylan alltid en sikker suksess:

    Let me know if you’ve already seen this:

    God bedring! Takk for at du blogger. Du skriver saa eminent, og det er godt aa lese supre eksempler paa god norsk her i min utlendighet. Keep them coming!

  3. #3 by Kamelrytterske on oktober 18, 2012 - 4:11 pm

    Høsten er tida for å samle alle trådene fra siste sesong. Sånn at man kan legge grunnlaget for en ny.
    Vonde nakker er inntekt, for ikke si mat, for fysioterapeuter, kiropraktorer og andre kloke koner. Vi Ergoterapeuter stiller oss pent på sidelinja og overlater nakkene til de nevnte kloke konene, eventuelt menn.

  4. #4 by sotengelen on oktober 18, 2012 - 4:12 pm

    Nakken – varmt omslag hjelper, men mest hjelper faktisk forsiktig bevegelse. (kommer selvsagt an på hva som er grunnen.) Blir det langvarig kan jeg også anbefale manuell terapeut.

    Mye å gjøre og været får vi ikke gjort noe med, er jeg redd.😉 Det er mye å gjøre over hele linja, har jeg hørt, og de driver å truer med jul og slikt også. Liker ikke det.

    Jeg har ikke hatt vinterjakken på rens enda, har ikke handlet inn vintersko. Huff…

    Jeg drukner i Ben Howard for tiden. Syns han har så fantastisk stemme.

  5. #5 by klisjee on oktober 18, 2012 - 5:41 pm

    Ta det med ro! Det hjelper å slappa av. Litt, i alle fall. Du veit, sånn batterilading og kviling og sånn.

    Litt musikktips: the Lumineers, Of Monsters And Men, Tracy Chapman (ho har så VELDIG mykje meir enn dei 3 sangane du høyrer på radioen), Melissa Horn (<3), Siri Nilsen, Minor Majority. Alt er gøy!

    Og så, heilt til slutt. EIN KLEM!😀

  6. #6 by suziluz on oktober 18, 2012 - 9:22 pm

    Har du hört A Fine Frenzy? Eller Joshua Radin, Rachael Yamagata, Meiko, Rebekka Karijord, Nouvelle Vague…

  7. #7 by The Secret Rebel on oktober 20, 2012 - 2:38 pm

    For et deilig innlegg – ikke at livet er et pes, og at du trenger hjelp, men ærligheten din. Treffer meg veldig!

  8. #8 by Aina on oktober 20, 2012 - 2:58 pm

    Hm.. Jeg skrev en kommentar her, men id’en til en blogg jeg ikke har lenger kom..!
    Jeg har lagt deg til i blogglisten min, for deg vil jeg følge, som jeg skrev i stad også😉 Tror jeg kom som The Secret Rebel..

  9. #9 by høydåren on november 1, 2012 - 7:58 pm

    Hva med «music the kaemfert way «(?)

    Me and my shadow

Legg igjen en kommentar

