No glossy prints

Jeg liker Frøken Makeløs. Hun er og har vært en favorittblogger gjennom flere år. Og selv om hun strengt tatt ikke lenger er verken frøken eller makeløs, holder hun stilen. Og i dag kan vi lese hennes tanker om glansbildeblogging på nrk ytring.

Jeg er enig i det hun skriver. Selv om jeg personlig leser slike glansbildeblogger innimellom, med en nesten pervers interesse, så kjennes det alltid veldig rart. For det er jo ikke sånn de har det, alle disse fruene, alle cupcakes-kvinnene, alle kom-å-se-på-nipset-mitt-damene. Eller kan det være det?

Jeg pleier ikke å skrive så mye om hva andre skriver, gjør eller mener, fordi jeg mener det er opp til dem. Og hvis man ikke liker noe kan man da bare holde seg unna i stedet for å spre edder og galle om det overalt. Men siden jeg har en slik ærlig (?), bildefri blogg, kan jeg jo med en gang avsløre: Sånn er det ikke hjemme hos meg! Regner med at dere er rimelig sjokkerte nå. Hva?! Så grunnen til at det ikke er bilder på denne bloggen er ikke fordi det er så plettfritt at vi andre hadde revet oss i håret og falt til jorden av misunnelse? Sier hun at hun ikke gidder å rydde noe særlig? Baker hun ikke cake-pops?

Not so much. Hvis jeg skulle vist fram det jeg er stolt av i mitt liv, måtte jeg vel til med en hjernescanning da. Eller transkripsjoner fra samtaler med fine venner, et bilde av den ulekre – men gode – kaka jeg lagde og fortærte i helga. Et foto av at jeg GADD å skifte sengetøy etter en dag som begynte med trening i otta, jobb, løping av ærend for gamle damer før jeg apatisk sank sammen foran Grey’s Anatomy (som jeg for øvrig er blitt helt hekta på). Det hadde blitt vanskelig å tatt fine bilder av det. Men jeg liker også skryte! Misforstå meg rett. Jeg er nok bare flinkere til å skrive enn å ta bilder.

Så denne bloggen er åpenbart «les om hvor flink jeg er». Men forhåpentligvis like mye: «les om hvor uflink jeg er». Eller «les om meg, i hvert fall en bit av meg sånn som jeg faktisk er». Og dere kan godt kommentere, men dere trenger ikke si at jeg er spesielt flink. For jeg er vel – sad but true – sånn cirka like flink og uflink som absolutt alle andre (dere trenger ikke si at jeg er teit eller kjip heller, assa).

Det er få glansbilder hos de fleste av oss Men når var glansbilder interessante eller spennende? Morsomme har de uansett aldri vært.

  1. #1 by sotengelen on oktober 3, 2012 - 8:58 am

    Jeg er litt med på ideen om at en ikke skal gå ut av sin vei for å kritisere andre. En kan, som du sier, holde seg unna, men det er nå også dette med rollemodeller da. Det er ikke til å komme unna at mange leser og mange tror etterhvert at det er sånn en BØR være.

    Det blir litt som reklamen. Første gang en ser en reklame så tenker «GUD! Så tåpelig!». Andre gangen roper en kanskje ikke så høyt og etter noen uker så siger budskapet inn i hjernen og en begynner å lure på om en ikke kanskje, muligens trenger en sånn «superdupereffektiv» tannkrem. Med stadig gjentagelse av outfits, cupcakes, designermatpakker og malte kommoder så blir en rett og slett litt hjernevasket.

    Jeg leser ikke moteblogger eller interiørblogger. Tidligere leste jeg Emmelines blogg, men den er vel mer eller mindre død nå. Stort sett leser jeg slike blogger som din. Tekstbasert fra noen som er på samme sted i livet som meg. Det er det jeg søker etter og det jeg trives med.

    Fortsett som før. Jeg trenger ikke bilder av sofaslitingen din. Jeg har mer enn nok sofasliting selv.

    • #2 by slikejenter on oktober 3, 2012 - 9:11 am

      Håhååå! Du skal få julekort med bilde av meg i sofaen som spiser kake. Usladdet 😀

      • #3 by sotengelen on oktober 3, 2012 - 9:36 am

        JA! Det vil jeg gjerne ha! Det blir nok det kuleste julekortet noen sinne.

Legg igjen en kommentar

