Love’em and leave’em, if you know what I mean

Veien fra middag, blomster og nerver til regelrett dumping er kort. Her: I avstand den samme, i tid cirka to døgn.

Det er jo lenge siden jeg avsluttet prosjektet «forstå menn» (Kodenavn: Mission Impossible). Det blir ikke blåst liv i på denne siden av jul, for å si det slik.

Jeg er en feig faen selv, så akkurat dette opplegget kan jeg forstå, skjønt jeg liker det ikke. Siden det er egoet mitt som atter en gang får et sår. Men ikke et banesår. Et streifskudd, bare.

-Lykke til, sa han da jeg gikk. -Håper du ikke er forbanna på meg.

(jeg har dumpa et par karer i mitt liv, og er det en ting jeg har lært så er det å ikke dra den u-t-r-o-l-i-g meningsløse remsa der. La nå personen få være forbanna, han har blitt dumpa, hun er vraka. Det er du som har gjort det, stå i det, ta det)

-Jeg skal ikke spytte på deg hvis jeg treffer deg ute, sa jeg og lukket døra. Siden jeg verken kan eller vil spytte er det helt sant. Jeg lover ingenting jeg ikke holder.

Så får vi tro da, at det like rundt en sving venter noe riktig bra på meg også.

(For øvrig er jo det å dumpe meg/bli dumpa av meg som en ren lykkeamulett og kjærlighetseliksir for gutta å regne. Kun uker og måneder etter at forhold med meg tar slutt, har alle eksene mine – i et jevnt sig – blitt forelska, fått kjærester, gifta seg, fått unger og jeg vet ikke hva. Snakk om å være andres lykkes smed. Fuck that. Nå er det min tur)

  1. #1 by sotengelen on september 27, 2012 - 7:44 am

    Synd. Dritt. Kjipt.

    Det positive her er jo at du har fått klar beskjed. Da kan en subbe videre mot nye jaktmarker.

  2. #2 by koffeine on september 27, 2012 - 1:14 pm

    Å, kjedelig og leit. Synes også det er din tur. Sender en klem!

  3. #3 by Kristin on september 27, 2012 - 9:20 pm

    Det er fin tur nå -snart. Tenk på så mye du vil sette pris på det når det skjer!

  4. #4 by Morild on september 27, 2012 - 9:31 pm

    skrotfyr

  5. #5 by sukkerspinnet on september 27, 2012 - 10:48 pm

    Du har iallfall fått beskjed, istedet for at du bare må anta.

    Jeg venter også på denne svingen der drømmemannen skal stå rundt. Eller noe.

    Nå er det snart single bloggpikers tur!

  6. #6 by slikejenter on september 28, 2012 - 7:19 am

    Tusen takk, kjære dere! for støttende ord og klemmer og i det hele. Det går bedre nå. Og sikkert enda bedre en annen dag.

    Og Morild (eller Morsild, som jeg først skrev): Word.

  7. #7 by Maria on september 29, 2012 - 12:07 pm

    Sender over en klem jeg og!

Legg igjen en kommentar

