Sagt siden sist

Vi sitter i sofaen, hører på p2, blar i avisene. Drikker kaffe. Det er søndag. Rolig, stille søndag.

På overflaten, i alle fall.

Inne i meg er det kaos, sommerfugler flyr, magen slår kronisk kollbøtte, hodet jobber på høyspreng hvaskaljegsi hvordanskaljegbegynne nårskaljegsidet. Jeg kaster et blikk på ham der borte, han kikker opp og smiler lurt. Stakkar. Han aner ingenting, han. Jeg krøller meg rundt ham og han ler. Jeg tenker det kan være siste gangen.

Du, sier jeg. Jegmåstikkenåmenførjegstikkerkanvisnakkeomoss? Trekker pusten og innser at jeg har akkurat hoppa fra stupet. Ikke like skummelt som jeg trodde. Ja, sukker han. Jeg veit. Han ser litt nervøs ut, og oppover halsen danner det seg et rødlig flammemønster. Jeg har tenkt på det jeg også «hva vil jeg, hva vil du?».

Så vi snakker om oss. Om hva vi vil og hva som skal skje. Jeg sier jeg vil ha mer. At han har vokst på meg, at jeg liker ham bedre og bedre. At jeg synes vi har det så fint sammen. Og han er enig. Jeg liker deg kjempegodt, du er kul og sexy og vi har det fint. Jeg venter på et men. Det kommer ikke. Men det ligger der litt likevel. For han vet ikke. Og det er være eller ikke være for dette forholdet vårt. Enten så satser vi. Eller så slutter vi nå.

Tenk på det, da, sier jeg og tenker hva faen er det å tenke på? Enten vil du eller så vil du ikke.

Da jeg går kysser jeg ham et par ganger ekstra, bare sånn i tilfelle siste ord er sagt.

  1. #1 by sotengelen on september 10, 2012 - 12:44 pm

    Åh! Nå fikk jeg helt vondt i magen!

    Krysser fingrene.

  2. #2 by tantebe on september 10, 2012 - 3:23 pm

    Jeg fikk også vondt i magen..godtvondt.
    Lykke til. Husk å kose deg!

  3. #3 by Støvkorn on september 16, 2012 - 10:09 pm

    Lykke til, det får briste eller bære!

  4. #4 by Kjersti on september 24, 2012 - 5:26 pm

    Dør av nysgjerrighet og tynnslitt tålmodighet. Hvordan gikk det?🙂

Legg igjen en kommentar

