Det han sa

Jeg tenker på deg

Jeg vet ikke når det skjedde, kanskje var det den kvelden, den kvelden da venninna mi nesten la seg oppå ham og fortalte hvor fantastisk jeg var, og antageligvis han også. At vi burde være mer sammen. Sånn en fordømt nyforelska venninne, som skal dra alle opp på sitt nivå, dere vet. Den kvelden med litt for mange øl og litt for lite mat. Eller kanskje var det morgenen etterpå, kanskje var det frokosten jeg lagde utpå ettermiddagen en gang, eller det faktum at vi tilbrakte 20 av 24 timer i senga. Eller kanskje var det noe som skjedde før. Kanskje var det en av de tinga som bare sniker seg innpå deg etter lang, lang tid. Som en plate du må høre 15 ganger, men elsker du den for resten av livet. Eller salte, saftige oliven du i begynnelsen syntes var greit, men som du nå elsker. An aquired taste. Og alt dette, tilsammen: Jeg tenker på ham også.

Jeg gleder meg til å se deg

Det er vanskelig å ikke bli revet med. Av entusiasmen. Min? Andres? Kanskje er det ikke noe mer enn det, det at han gleder seg, eller kanskje er det. Mer. Men er det så viktig hva det betyr? Det får meg til å smile, jeg smiler akkurat nå, er ikke det viktigst? Jeg smiler, lukker øynene og tenker på ham: øynene hans, hendene hans, stemmen hans. Hele ham. Tank hvis han hadde vært her nå? Men kanskje er det fint at han ikke er det, kanskje er den største kraften lengselen etter det vi ikke har. Men. Jeg gleder meg til å se ham også.

Du er fin!

Å se seg selv gjennom øynene til noen som mener det – jeg trenger i alle fall det noen ganger. Det holder ikke med min egen beroligende nordnorske stemme: slapp a du ser bra ut. Jeg har aldri vært en øy for meg selv, og hvis jeg er det setter jeg alltid pris på at noen ankrer opp. Kanskje burde det ikke bety noe at han synes jeg er fin. Men det gjør det, klart det gjør det. Jeg føler meg finere av at han synes det, det er kanskje viktigst. Og hvis jeg lukker øynene og ser ham for meg (titter opp, fordi han er så høy eller jeg så lav) øynene, smilet. Han er riktig. Han lukter godt. Klart jeg synes han er fin også.

,

  1. #1 by sotengelen on juni 26, 2012 - 7:57 am

    ÅH! Dere er fine begge to!

  2. #2 by fjellcoachen on juli 19, 2012 - 1:20 pm

    Høres så riktig ut🙂

  1. Du er fin! « fjellcoachen

Legg igjen en kommentar

