Livet akkurat nå

Jeg våkner, hvor er jeg, tenker jeg, men jeg er hjemme, kom i går men har ikke landa ennå. Mobilen durer og jeg burde stått opp. Jeg famler rundt på soverommet, leter etter noe å ha på meg, hva har man på seg på jobbintervju igjen? Jeg skulle absolutt sovet litt til, jeg har mørke ringer under øynene og ansiktet er hovent. Sola skinner litt for sterkt. Minuttene går litt for fort. Plutselig sykler jeg avgårde og håper jeg valgte riktig. Håper alltid jeg velger riktig.

Jeg forlot kofferten som den var og et salig rot i gangen. Jeg har en sensurbunke på størrelse med Norges lover og altfor liten tid. Jeg har kjole og høye hæler og vinden sender en tåre ned kinnet mitt. Jeg gråter ikke, jeg bare sykler. Jeg har allergitett nese, men jeg har fått noen fregner og begynner å ligne på sommermeg. Dessuten både ro og uro i hjertet, selv om det nesten ikke er mulig.

Jeg banner til bilistene og i heisen koliderer jeg med en kollega. Jeg tenker på alle pengene jeg ikke burde brukt, men alt det fine jeg har kjøpt, alt det gode jeg har spist og er det ikke sånn at man skal være sliten etter ferie? Hvorfor får jeg alltid dårlig tid?

Jeg får en kopp kaffe og er som vanlig altfor ærlig. Jobben er min og jeg er for trøtt til å imponere. Men de ler, der ler og er hyggelige. De spør om jeg har noen spørsmål. Jeg har aldri noen spørsmål, ikke med en gang, bare etterpå. Hva skjedde egentlig? Hva var det jeg sa?

Jeg går til kontoret mitt, det er rotete og nesten hjemme. Fint. Men jeg vil ikke være her, jeg vil være der ute, der det skjer. Jeg vet det skjer noe snart. Jeg gleder meg, og han sa han gledet seg han også.

  1. #1 by Kamelrytterske on juni 21, 2012 - 12:09 pm

    Grattulerer🙂
    Håper det var _den_ jobben du ville ha

  2. #2 by Tirill on juni 21, 2012 - 1:18 pm

    Så utrolig fint skrevet! Likte det kjempegodt! Virker som om livet begynner å falle på plass nå.🙂

  3. #3 by Maria on juni 21, 2012 - 2:55 pm

    Gratulerer!

  4. #4 by sotengelen on juni 21, 2012 - 3:22 pm

    Det er viktig å ha noe å glede seg til. En vet aldri om en har valgt riktig før etter en stund. Det fine er at vi ofte kan få velge igjen, hvis det skulle vise seg å ikke være riktig.

    Lykke til!

  5. #5 by fjellcoachen on juni 24, 2012 - 1:03 am

    Høres ut som du presenterte DEG på jobben, og at det var DEG de ville ha. Det er alltid en god start🙂.

Legg igjen en kommentar

