Bad Karma

Tror du på karma? På universets iboende rettferdighetssans, som sørger for at de kjipe får tyn og de snille gull OG grønne skoger?

Hvis det stemmer skjer det ikke i dette livet. Med mindre såklart, jeg er en mye verre person enn det jeg tror. Kanskje er jeg det. Kanskje ikke. Noen ganger er kanskje tilfeldigheter bare veldig… tilfeldige.

I går fikk jeg en foruroligende tekstmelding fra en venninne, med et innhold som la en demper på feriegleden min. I sommer skal vi nemlig på en festival sammen, en av de mindre festivalene, dere vet, som vi nordmenn insisterer på å arrangere i hvert dalføre, på hver ubebodde øy, i hver minste vik og på hvert høyeste fjell. Se-vi-har-et-kronglete-land-og-vi-er-ikke-redde-for-å-bruke-det-festival. Uansett – hun fortalte at på denne lille festivalen må jeg mentalt forberede meg på å møte eksen min med hans (hold dere fast) nybakte kone. At denne mannnen dukker opp på steder han ikke skal er i og for seg ikke noe nytt, men nå ser jeg meg nødt til å avsi følgende melding til Forsynet/Skjæbnen/Tilfeldighetene som atter en gang synes det er GREIT å gi meg en tupp i ræva, når et klapp på skulderen hadde vært på sin plass:

OH COME ON! YOU GOTTA BE FUCKIN’ KIDDING ME?!

(best å ta det på engelsk). Seriøst? Er det ikke nok, lurer jeg på, at denne… friskusfaen i sin tid gruste meg så til de grader at jeg (faktisk) var deprimert i nesten et helt år. Og ikke sånn lekedeprimert, folkens: vi snakker greier-nesten-ikke-stå-opp-hva-er-poenget-deppa. The Real Shit. MÅ han i tillegg ALLTID poppe opp som en kvise, som en uvelkommen påminnelse om hvor kjipt livet mitt har vært og hvor fantastisk HAN til enhver tid har det?

Så derfor, altså. Karma. Mitt. Dårlig? Mulig. Meget mulig.

,

  1. #1 by sotengelen on juni 6, 2012 - 8:58 am

    Tror ikke på karma. Dessverre så virker det som om en kan være aldri så kjip og ALDRI få sin straff. Siden jeg ikke tror på noe etterliv så kan jeg ikke se at alle får som fortjent senere heller.

    Med dette vil jeg si: Straffen her er helt klart ikke i forhold til synden. DET er jeg ganske sikker på – på sviktende grunnlag selvsagt.😉

    Du får bare sørge for å møte superkjekk fyr på festivalens første dag og vise ham hva han gikk glipp av. Eller noe sånt. Du skjønner.

  2. #2 by Nina on juni 6, 2012 - 7:04 pm

    Jeg tror på karma, men dette hørtes i overkant urettferdig ut. Henger med på sotengelen og stemmer for at du finner deg en smashing fyr første kvelden og lar han henge på armen resten av tiden!😉

  3. #3 by fjellcoachen on juni 24, 2012 - 1:01 am

    Been there, Du er tøffere enn du tror, og han blir stadig mindre vesentlig.

Legg igjen en kommentar

