Sound of silence

Hver gang Sound er på besøk slår det meg hvor godt vi egentlig passer sammen. Vi ler av hverandre, vi er det jeg kaller oppegående og oppmerksomme på verden omkring. Vi liker Radioresepsjonen og Quentin Tarantino (jeg kan ikke like noen som ikke er enige i det), vi er veldig glade i mat, og dessuten eksepsjonelt bedagelige (nærmest komatøse i hverandres selskap). I tillegg har vi lyst på hverandre og har innmari bra sex.

I går, da vi satt i sofaen med hver vår avis, slo det meg at dette er det mest velfungerende forholdet jeg kan huske å ha hatt. Jeg ligger med beina i fanget hans, det står kopper med lunken kaffe på bordet, det er stille i rommet. Det er den behagelige stillheten (som nesten er viktigere enn den gode samtalen. Og like sjelden som hvite trøfler). Små kommentarer av og til om det vi leser. Vi bytter avis. Mer stillhet. Alt er som det skal. Han legger seg ved siden av meg, kysser, klemmer, stryker.

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Hans beste egenskap er at han aldri går lei av å stryke. Banalt, sier du? Tvert i mot. Det er utrolig tilfredstillende. Jeg tror han mener min beste egenskap er rumpa mi. Jeg er tilbøyelig til å være enig med ham i det.

Etter et døgn med intens fysisk kontakt går vi hver til vårt. Vi snakkes, sier vi. Og det har vi gjort siden september i fjor.

It ain’t love – it is luck.

,

  1. #1 by Astarkvedja on juni 5, 2012 - 9:37 am

    Kjærlighet er fint og flott, men bekvemhet (det er er ord, jeg sjekka) skal heller ikke undervurderes. Det å kunne slappe av og ikke føle noe press på å være morsom og smart og vertinne og underholdning er helt fantastisk.

    • #2 by slikejenter on juni 5, 2012 - 12:53 pm

      Jeg vet! Den dagen en av oss finner ut at vi har noe seriøst på gang andre steder, den blir litt kjip. Så får man jo håpe at bekvemhet OG forelskelse kan finnes andre steder. Men enn så lenge…😉

      • #3 by sotengelen on juni 5, 2012 - 12:56 pm

        Dater dere hver for dere også? Kan jo by på utfordringer etterhvert.

      • #4 by slikejenter on juni 5, 2012 - 1:28 pm

        Ja, eller det vil si – det har vi aldri snakka om. Men jeg tenker det er lov. Jeg har gjort det litt, men har ikke hatt så mye tid eller overskudd det siste halve året. Jeg tenkte litt på det her om dagen: Hva ville jeg følt hvis jeg fikk vite at han gjorde det? Hvis jeg det selv, hadde jeg nok blitt litt paff. Men kunne jo ikke sagt noe per se. Jeg har ingen illusjoner om hvor dette skal hen (ingensteder), men jeg har aldri vært keen på å være en av mange. Hvis han hadde fortalt meg at han traff noen andre og derfor ville avslutte greia vår hadde det vært litt kjipt, men det ville ikke utløst noen stor sorg. Bare et skudd for ego-baugen og allmenn oppgitthet. Tror jeg🙂 Enn så lenge foretrekker jeg lykkelig uvitenhet, og det tenker jeg er gjensidig.

      • #5 by sotengelen on juni 5, 2012 - 1:32 pm

        Gode greier så lenge begge er enige altså.😀 Alt vel videre!

  2. #6 by sotengelen on juni 5, 2012 - 9:57 am

    Høres drømmeaktig ut! Nyt det til fulle. Og om en 6 mnd kan du sende hand bror til Bergen.😉

    • #7 by slikejenter on juni 5, 2012 - 12:54 pm

      Han har faktisk en bror. Eller to…? Skal se hva jeg kan ordne😀

  3. #9 by Kamelrytterske on juni 5, 2012 - 11:11 am

    Trivelig🙂

Legg igjen en kommentar

