The Lord giveth and the Lord taketh away

Den verste dagen jeg har hatt på en stund endte symbolsk nok med at laptop-en min sa takk for seg. Strengt tatt sa den ingenting – den døde, rett foran øynene mine mens jeg prøvde å redde den. Det var sterkt.

Men siden det var toppen på kransekaka – the cherry on my sundae, if you will – ble jeg nesten ikke irritert engang, konstanterte bare at sånn er livet i dag, bare, og jaja, en gang måtte vel en pc dø for min hånd også, jeg får få noen til å se på den. Så gikk jeg og la meg selv om klokka bare var ti. Av og til er mitt beste move bare å gå å legge meg, prøve å sove det vekk. Av og til hjelper det.

Neste dag fikk jeg lagt inn pc-en på jobb. Den måtte rekonfigureres og gud vet hva, men den lille bitre IT-mannen mumlet mye og lenge. Jeg gikk tilbake til kontoret og tenkte det blir godt å ikke ha pc hjemme en stund. Positiv. For det var en bedre dag, dessuten. Ikke like bitter og slem som den før.

I dag fikk jeg hente pc-en min. Alt var selvsagt borte, og det var først da jeg oppdaget at noe jeg har skrevet på, ganske mye også, var borte. Jeg hadde glemt at selv om jobbgreiene var lagret andre steder var mine private skriverier nå blott et minne.

Sånt har jeg ikke tid til å rekonstruere nå. Det er litt vemodig. Men tanken på at snart har jeg tid og overskudd til å lystskrive igjen, se den er besnærende.

Da tenker jeg: Kanskje like greit å begynne på nytt? I stedet for å male videre på det som alt er der. Selv om noe må skapes fra begynnelsen av betyr ikke det at kvaliteten blir ringere enn på det som har ligget, ligget, ligget lenge.

Det kan forresten gjelde så mangt, når jeg tenker meg om. Og i den ånd – alle jenters skyttsengel: Veronica Maggio. Satan i gatan, vad hon har rätt.

God helg!

,

  1. #1 by sotengelen on mars 2, 2012 - 12:50 pm

    Tar det med fatning du. Det får en si…

    En – flere – samma røkla. Jada, skulle tro sol og helg hadde muntret, men…

    God helg. Vin!

Legg igjen en kommentar

