Enough now

Du kan si mye om meg, men jeg er fuckings full av håp. Bare i få korte øyeblikk (og et ganske langt) har jeg tenkt at ting var håpløse.

Ting er sjelden håpløse.

Men noen ganger er det ting det ikke er håp i. For en uke siden var jeg glad, håpefull, betatt. I dag, i etterpåklokskapens grelle lys, er jeg skuffa og lei meg. Nå er det viktig å si til seg selv: Nok. Nok nå. Og gå videre. Ryggen fri. Hodet hevet.

  1. #1 by Maria on februar 27, 2012 - 4:21 am

    Hvaaaa? Åh.

    Det er som du sier. Hodet hevet! Det løser seg🙂

  2. #3 by sotengelen on februar 27, 2012 - 6:11 am

    Det er merkelig hvor fort ting kan skifte. En liten ting, eller ingenting fører til en forandring som gjør alt annerledes.

    Vi har vel alle vært der.

    • #4 by slikejenter on mars 2, 2012 - 12:44 pm

      Selvsagt, igjen og igjen og igjen. Blir ikke lettere, men kanskje ikke så mye verre heller.

  3. #5 by sukkerspinnet on februar 27, 2012 - 9:14 am

    Ja. Du vet iallfall når det er på tide å gå videre (noe enkelte andre vi kjenner -meg- sliter litt med).

    • #6 by slikejenter on mars 2, 2012 - 12:45 pm

      Haha, artig at du sier det – men det er klart mye lettere å gå videre når ting ikke egentlig har fått utvikle seg. Det får være grenser, liksom, for å utforske ting man har testet allerede.

  4. #7 by astarkvedja on februar 27, 2012 - 9:40 am

    Damn, damn, damn, damn.

    Doctor Marcia Fieldstone: People who truly loved once are far more likely to love again. Sam, do you think there’s someone out there you could love as much as your wife?

    Sam Baldwin: Well, Dr. Marcia Fieldstone, that’s hard to imagine.

    Doctor Marcia Fieldstone: What are you going to do?

    Sam Baldwin: Well, I’m gonna get out of bed every morning… breathe in and out all day long. Then, after a while I won’t have to remind myself to get out of bed every morning and breathe in and out… and, then after a while, I won’t have to think about how I had it great and perfect for a while.
    (Sleepless in Seattle, noe dramatisk, men dog. Pust.)

    • #8 by slikejenter on mars 2, 2012 - 12:46 pm

      Åh. den var fin. Du vet, jeg har aldri sett Sleepless in Seattle, men jeg tror den er veldig søt. Men jeg har ikke hjertesorg, altså, må understreke det. Er bare litt skuffa. Det er forresten allerede i ferd med å slippe taket, når jeg kjenner etter. Men det er viktig å puste, da. Uansett hva man baler med.

      • #9 by astarkvedja on mars 2, 2012 - 4:12 pm

        Den er kjempefin. Ja, jeg var redd utdraget ble litt dramatisk, men jeg syns det er et bra tips hver gang livet går en imot. Stå opp om morran og puste inn og ut hele dagen.

  5. #10 by Kamelrytterske on februar 27, 2012 - 6:38 pm

    You go girl

  6. #12 by Hanne on februar 27, 2012 - 10:48 pm

    Enig! Nok nå.

    og takk🙂

Legg igjen en kommentar

