Random rant

Akkurat nå har jeg et sånt øyeblikk der jeg har kjempelyst til å skrive et morsomt innlegg om noe skikkelig smart eller gøyalt. Jeg skulle ønske jeg hadde sett noe fønni, sånn som Astarkvedja eller Zandra. Men jeg bruker minipiller og har ikke hatt mens på … ja, siden siste jeg glemte å ta dem i en uke, så slikt ser ikke jeg. Og jeg har ikke vært innom så mye som et kaffebrenneri før jobb, så jeg ser verken fancy kaffe eller croissanter (dette i et tafatt forsøk på å spare penger – egentlig elsker jeg å kjøpe ta-med-kaffe på morrakvisten). Det jeg derimot ser er visstnok bare litt sliten ut, i følge ei jente på trening i går. Hun har jo rett, da. Bakdelen med å ha et immunforsvar som en hest – nei, vent: en ponni – er at man svært sjelden blir skikkelig sjuk. Nå er jeg småforkjøla og er på jobb minst ti ineffektive timer om dagen. Det aner meg at dette livet ikke gjør meg yngre.

Og mens alt bare er sånn passe, prøver jeg å skrive en jobbsøknad – en øvelse i akutt selvforherligelse. Det er utfordrende når jeg føler meg som en liten sekk med poteter: Ikke spesielt smart, tiltrekkende eller spennende. Og så slo det meg at en fredagsvaffel kanskje hadde redda dagen. Men så kom jeg på at jeg har lovt å ikke spise ting som kroppen min blir irritert av. Must. Not. Anger. Body. Today. Too.

Hvis du nå oppfatter at dette verken er smart eller morsomt, er du inne på noe: dette er en sytete klagesang, komponert i den hensikt å vekke sympati, og ikke så altfor mye irritasjon. Har noen hørt den reklamen for «Verdens rikeste land» på p3? Jeg har ikke hørt på programmet, men jeg føler meg litt som noen av de relativt tette ungdommene som forklarer at det som plager dem mest akkurat nå er at folk er så jævla egoistiske eller at oppussingen av badet ble så kostbar for polakker var blitt så innmari dyrt. Kunne typ gjort det hvitt.

Kanskje det hjelper med en kopp sur traktekaffe? Grrrr.

  1. #1 by sukkerspinnet on februar 24, 2012 - 9:20 am

    Du fortjener en liten fredagsvaffel!

  2. #2 by astarkvedja on februar 24, 2012 - 10:02 am

    Mine reaksjoner i kronologisk rekkefølge:

    1) Hey! Noen syns jeg er morsom (fniser vimsete i ca. 20 minutter)
    2) Ta-med-kaffe på morrakvisten. Ingen over, ingen ved siden.
    3) Hey, flere enn meg ser slitne ut! (Det er en grunn til at jeg sjelden billedblogger).
    4) God bedring, småforkjølelser er skikkelig demotiverende/irriterende/ generelt unødvendig.
    5) Jeg har trua på deg! (I jobbsøkerland)
    6) Åh, fredagsvaffel. Mine to skiver med ost ble plutselig mindre attråverdige.
    7)Jeg kunne sikkert klart å komme opp med masse sympati, hadde det ikke vært at du gir et distinkt inntrykk av å være både smart og morsom og slik underminerer hovedpoenget.
    8) Ok, du kan få litt sympati attpå.
    9) God helg!

  3. #3 by Sotengelen on februar 24, 2012 - 10:59 am

    Sympatien et vekket. Som du kan se av mitt innlegg fra gårsdagen så ei jeg ikke helt på topp selv. Vi får trøste oss med at det går over.

    Dessuten er det helg om få timer og i kveld er jeg invitert som 5. hjul på lammelårsmiddag.

  4. #4 by Elisabeth on februar 24, 2012 - 11:58 am

    Jeg har vaffelrøre i kjøleskapet, og den er bedre dagen etter så i dag blir det ettermiddagsvafler. Trur æ. Bare kom🙂

  5. #5 by Kamelrytterske on februar 25, 2012 - 12:55 pm

    Tiltredes
    Ser da bort fra kaffebiten, som jeg ikke drikker, unntatt i påtvugne situasjoner, annet eller tredje hver jubelår

Legg igjen en kommentar

