The show must go on

Sist jeg sjekket hadde jeg fylt 30 og vel så det. Når man er 30 er man voksen. Ikke bare i antall år, men også i praksis. Jeg har lån, jeg betaler skatt, lisens og sparer i fond. Dessuten tar jeg vitaminer og bruker fornuftige vintersko uten at noen ber meg om det. Jeg gjør det fordi det er lurt. Ganske voksent. Jeg kan se meg i speilet og spørre meg selv ser jeg annerledes ut nå enn for fem år siden? og konkludere med at nei, ikke veldig. Jeg bruker samme klesstørrelse og må stadig vise leg på polet (riktignok har jeg funnet et grått hår, men slike nærstudier av meg er det nok bare jeg som gjør).

Det som imidlertid aldri synes å forandre seg de samme dramaene som da jeg var 16. Jeg blir full og fæl og gjør ting jeg strengt tatt ikke burde. Noen blir sure. Alkohol er fremdeles ikke bare et sosialt glidemiddel, viser det seg, men også et mentalt bananskall som jeg har en tendens til å skli på.

Det hender jeg kliner med gutter på byen. Av og til kliner jeg med feil gutter på byen. Dette på tross av all form for lurhet. Mye som livet mitt anno 1997. Bare at nå er det ikke jentene som blir sure, men gutta.

Jeg vil si det ble kleint. Men det får være din sak.
(Passiv-aggressiv ung mann på Face, søndag formiddag)
Unnskyld. Det var unødvendig. Ubetenksomt.
(Angstridden ung kvinne, samtidig, noen kilometer unna)
Og når du setter i gang med det der showet ditt… Det er flaut. Men du gjør som du vil.

Nå, noen dager senere tenker jeg at gamle flammer, unge menn, som etter eget utsagn driter i meg, kanskje skal øve seg opp i overbærenhetens edle kunst – eventuelt bli skikkelig forbanna.

Because the show must go on.

,

  1. #1 by sotengelen on februar 8, 2012 - 11:47 am

    Ekselsker som syns det var ubehagelig at du hadde det gøy på annen kant? Ja, sånt kan bli kleint, men egentlig mest fordi han mener du shower til ære for ham?

    Pøh, hvis du er fri og frank… klin med den du vil. Ja, ikke andre jenters ektemenn kanskje…

    • #2 by slikejenter on februar 8, 2012 - 11:50 am

      Eks…. Eks-flamme. Vil knapt nok kalle ham en elsker. Det var unødvendig av meg å kline med kompisen hans, men det var også alt det var. Jeg tror ikke jeg vil bli innviet i ondskapens akse. Når du bryr deg om sånt ligger det en del følelser bak, mener jeg. Overhodet ikke, mener han.

      Jeg har dog en streng off-limits regel som gjelder ALLES kjærester/ektemenn, uansett kjønn.

      • #3 by sotengelen on februar 8, 2012 - 12:28 pm

        Høres jo ut som om dette er mer hans problem enn noen andre sitt. Det er jo greit å ikke blande kortene for mye innad i vennegjenger, men litt gøy må en jo kunne ha.

        Fin regel forresten. Jeg holder meg til samme.

        P.S. Ble spurt om leg. på polet seneste i går. Det er DEILIG!😉

  2. #4 by sukkerspinnet on februar 8, 2012 - 12:41 pm

    Alkohol, ja. Funker fortsatt når man blir voksen, tror jeg.😉

  3. #6 by Myrsnipa on februar 8, 2012 - 4:15 pm

    Du kan hilse Bitre-Birger og si at han kan ta seg en bolle!

    Ellers håper jeg fylleangsten har gått sin vei og at en vaskepils kan inntas før helgen, for vaskepils er noe av det mest voksne i verden, det er jeg sikker på:)

    • #7 by slikejenter on februar 9, 2012 - 7:43 am

      Bitre-Birger, ja! Det er DET han er. Vi hadde en kjempediskusjon i går som endte med at jeg sa at saken er ferdigbehandlet, jeg er ferdig med å forklare meg. Da var jeg «på jakt etter konflikt». Jaysus. Snakk om å være blottet for selvinnsikt.

      Det blir en vaskepils på freddan, ja🙂

Legg igjen en kommentar

