Litt lysere, hver dag

Vinteren er ikke min årstid. Jeg ser ikke romantikken i kulde og snø, vonde halser eller iskalde ører. Det er slitsomt å dra på byen, mye å drasse på. Glatte fortau, istapper som henger truende fra bygårdstak, dødsfeller, dødsfeller.

Ok, greit: Jeg overdriver litt. Selv om jeg ikke liker den. Vinteren, altså. Men hadde det ikke vært for den hadde det ikke vært så FORBANNA deilig med vår.

I går tok jeg meg en lurefridag. Jeg trengte det, selv om jeg ikke var sjuk, bare nesten. Jeg trengte åtte timers søvn, jeg trengte en ekstra kopp te, jeg trengte å lese en roman midt på dagen – dagen, dere, som ble lysere mens jeg jeg satt hjemme i godstolen med utsikten min, i stedet for å se rett inn på kontorene i nabobygget. Dessuten trengte jeg å lage sjokoladekjeks, drikke kaffe og chatte med en gammel venn i nesten en time. Avtale en ny konsert-date og planlegge en burdagsgave til en venninnne. Jeg trengte å legge meg ned på sofaen, stirre ut i lufta og bare tenke litt. Og spontant stikke på kafe med noen venninner – og være hjemme sånn at jeg fikk spist middag før åtte. Det skjer bare ikke ellers.

Så nær har jeg ikke vært flow og sjelefred på kanskje … jeg vet ikke. Man bør kanskje merke av på kalenderen, slike dager. Nå har jeg ingen kalender. Men jeg har en blogg. Og selv om jeg også har en pause kan jeg bare oppheve den. Når jeg vil. Og dessuten – som en vis mann sa engang: I’ll be back.

For oss som elsker å trene, som skal løpe halvmaraton, eller for oss som bare digger god musikk (og som kanskje trenger noen av og til, selv om vi ikke nødvendigvis vet hvem de er):

,

  1. #1 by AM on februar 1, 2012 - 9:57 am

    Fordi du fortjente det!🙂

  2. #2 by Kristin on februar 1, 2012 - 3:02 pm

    Ah! She’s back!!
    Godt å se deg skrive igjen, after all: vi klarte oss gjennom januar:)
    Nå ble jeg så inspirert at jeg tar «tidlig» fri fra kontoret..

  3. #3 by sotengelen on februar 1, 2012 - 6:17 pm

    Vi venter på sommer og nye sprell alle sammen. Både fra deg og for oss selv. Vinteren er grå, men det kommer varmere tider. Blir det for galt så får en ta seg en time eller to på et fly og finne varmegrader.😀

    Godt å se deg.

  4. #4 by Tirill on februar 1, 2012 - 7:54 pm

    Nå ble jeg glad! Godt å se deg tilbake. Jeg klarer ikke å skrive noe selv om dagen, så jeg er avhengig av mine «internettvenners» fine og beroligene tekster.

  5. #5 by Pike sier on februar 2, 2012 - 8:35 am

    Godt sagt, Tirill! Det med å være avhengig av tekstene deres til å berolige seg kjenner jeg meg godt igjen i.

    Og velkommen tilbake, Slik Jente:) Du har som sagt vært savnet!

  6. #6 by slikejenter on februar 2, 2012 - 2:17 pm

    Dere assa🙂 Dvalen min er litt av og på, som dere skjønner, men jeg har ikke tenkt å forsvinne helt!

  7. #7 by Astri on februar 3, 2012 - 11:17 am

    Hurra, du har blogget igjen! For en super idé å innvilge seg en slik dag! Jeg sitter dessverre litt for fast i hverdagens rutiner, treningsjag etc., men kanskje jeg skal utfordre meg selv til å være en Slik Jente som tar en pause?

    Du skriver så godt, snuppa:)

  8. #8 by Glamourlegen on februar 13, 2012 - 3:36 pm

    Hurra! Sent ute ser jeg, vært utenlands, fint å se at du er tilbake🙂

Legg igjen en kommentar

