Regnskap

1. Hva gjorde du i 2011 som du aldri har gjort før?
Lært meg meditasjon

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
I fjor var det:
Organisere ukene mine bedre, særlig på jobb. Være litt ryddigere.

Vet ikke helt om jeg greide det, men jeg skal prøve å gjøre det i år! Dessuten: Bli ferdig med doktorgraden!

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
To av mine fine jenter ble mødre i begynnelsen og slutten av året. Stor stas!

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Danmark, England, Kypros.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Jeg lurer på om jeg kanskje har litt lyst på en kjæreste…?

7. Hvilke datoer i 2011 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Det er vel den datoen vi alle vil huske, 22. juli.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Jeg kjenner meg litt roligere, tross alt. Litt mindre redd.

9. Hva var din største nedtur?
En kjærlighetssorg. En phd-knekk. Den siste varte lengre og var nok vanskeligere.

10. Har du vært syk eller skadet?
Nei, bare post-Roskilde forkjøla. Det hører med.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Ny sofa! Og ny ipod.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Mine kjære, gode venninner. Dessuten: noen av mine fine kollegaer.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Han som ikke ville ha meg.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Lån. Alltid lån.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
En ny forelskelse (som kom og gikk)
Festivalsommeren

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2010?
Midnight City av M83.
Shake it out med Florence and the Machine.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du …
a. Gladere eller mer nedstemt?
Tror jeg er litt mer nedstemt, men det er ikke så rart ting tatt i betraktning. Det blir bedre, vet jeg.

b. Tynnere eller tykkere?
Muligens litt tynnere.

c. Rikere eller fattigere?
Rikere. Har litt mindre lån.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Ba folk på middag. Tok meg tid til flere besøk. Skrev flere brev. Ringte mer.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Prokrastinerte.

20. Hvordan vil du tilbringe julen? (hvordan har jeg tilbragt julen, altså)
Hjemme med familien.

21. Ble du forelsket?
Ja. Men det gikk jo ikke som jeg ville. Men da vi møttes igjen på nyttårsaften var det fin stemning. Litt for fin, kanskje…

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Ingen. Det blir liksom dating ut av det, selv om jeg prøver.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Jeg ble litt hekta på BigBang Theory. Og ellers venter jeg i spenning på mer MadMen.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg hater ingen.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Hmmm. Husker nesten ikke å ha lest bøker overhodet.. .Jo! The Fountainhead av Ayn Rand. Dessuten den novellesamlinga til Miranda July.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
M83, Oslo Ess, TV on the Radio.

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Bedre sosiale forhold på jobben. En forelskelse.

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
En vellykket forelskelse. Zen-flyt på jobben.

29. Hva var årets beste film?
Drive. Og Melancholia.

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Ladet opp til tiern på Oslo Maraton med koselig kaffebesøk. Dessuten trente jeg altfor hardt for å imponere en gammel flamme.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Det er ingen enkelt ting eller person, men summen av alt.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Feminin, personlig, aldri helt a4.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Venninnene mine. Og meg selv, såklart.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Ryan Gosling. There are no words.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Egoisme og fokus på frykt.

36. Hvem savner du?
Jeg savner søstra mi noen ganger. Og han jeg kanskje ikke har møtt enda.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Nye kollegaer som har gjort dagene bedre.

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
At andre mennesker ikke er tankelesere. Jeg må fortelle det jeg tenker på hvis jeg vil at andre skal forholde seg til det. Og at jeg ikke kan endre noen, men at jeg innimellom kan endre litt på meg selv.

39. En sangtekst som oppsummerer året.

Denne sangen har jeg hatt hørt masse på. Den taler til meg, som de sier, og den minner meg på at det er håp, det er endring, det er alltid noe.

Regrets collect like old friends
Here to relive your darkest moments
I can see no way, I can see no way
And all of the ghouls come out to play
And every demon wants his pound of flesh
But I like to keep some things to myself
I like to keep my issues drawn
It’s always darkest before the dawn

And I’ve been a fool and I’ve been blind
I can never leave the past behind
I can see no way, I can see no way
I’m always dragging that horse around
And our love is pastured such a mournful sound
Tonight I’m gonna bury that horse in the ground
So I like to keep my issues drawn
But it’s always darkest before the dawn

Shake it out, shake it out, shake it out, shake it out, ooh woaaah
Shake it out, shake it out, shake it out, shake it out, ooh woaaaah
And it’s hard to dance with a devil on your back
So shake him off, oh woah

I am done with my graceless heart
So tonight I’m gonna cut it out and then restart
Cause I like to keep my issues drawn
It’s always darkest before the dawn

Shake it out, Shake it out
Shake it out, Shake it out
Oh oh oh!
Shake it out, Shake it out
Shake it out, Shake it out
Oh oh oh!
It’s hard to dance with a devil on your back
So, shake him off!

And you tried to dance with the devil on your back,
Given half the chance
Would I take any of it back?
It’s a fine romance but it’s left me so impaired,
It’s always darkest before the dawn

And I’m damned if I do and damned if I don’t
So here’s to drinks in the dark at the end of my rope
And I’m ready to suffer and I’m ready to hold
It’s a shot in the dark and right at my throat
‘Cause looking for heaven found a devil in me
Looking for heaven found a devil in me
But why the hell I’m gonna let it happen to me?

Shake it out, Shake it out
Shake it out, Shake it out
ooh woaaaah
Shake it out, Shake it out
Shake it out, Shake it out
ooh woaaaah
And you tried to dance with the devil on your back,
So, shake him off!

  1. #1 by Ingrid B on januar 2, 2012 - 4:14 pm

    Fin oppsummering! Kan du gjøre en for 2011 også?

Legg igjen en kommentar

