Bring it

Noen ganger sitter jeg og banner for meg selv, tenker at livet står stille, at det aldri skjer noe. Alle andre går forover.

31. desember nærmer seg. Da blir jeg alltid melankolsk, filosofisk, drømmende. Håpefull. Jeg husker en nyttårsaften for noen år siden. Ettersom kvelden forløp med menngder av mat og alkohol, brøt venninne etter venninne sammen og svor at annus horribilis nå kunne gå å ta seg en bolle – fordi det var slutt. In your face 2008. In your face. Så husker jeg plutselig: Livet står ikke stille. Det skjer en del på 365 dager.

2011 har vært interessant. Jeg har slått opp med noen, blitt forelska, blitt dumpa. Tatt opp gamle forbindelser, og lagt dem på is igjen. Jeg har tenkt mye på hva jeg vil. Jeg har hørt fantastiske låter, reist på flere ferier, som vanlig gjort en del ting jeg ikke kan. Jeg har vært på festivaler, drukket meg full, vært deppa, vært glad. Jeg har grått i Brugata og dansa på Pigalle. Jeg har skrevet noen gode tekster, og noen dårlige. Jeg har fortvilt over livet mitt og gledet meg over det noen dager etter.

Det skal være noen ytterligheter i løpet av et år. 2011 er snart gammelt nytt. 2012 kan bare komme. Jeg er klar.

  1. #1 by sotengelen on desember 27, 2011 - 7:20 pm

    Hmmm, ja kanskje en skulle satt seg ned og tenkt etter alt det som har skjedd i år. Det er ikke slikt jeg vanligvis gjør, men høres ut som om det kan være en nyttig øvelse.

    Lykke til i 2012!🙂

  2. #2 by sukkerspinnet on desember 27, 2011 - 7:53 pm

    2011 har hatt sine oppturer, og nedturer. Alt i alt var det bedre enn 2010. Nå kan virkelig 2012 bare komme! Jeg er så klar (dog liker jeg ikke at jeg blir eldre).

    Men pytt. Bring it!

  3. #3 by Kamelryttersken on desember 27, 2011 - 9:36 pm

    Venter til 4/1, men da er det vel full rulle vil jeg tro?

    Original Kamelrytterske, med Karavanseraiet.no’s Julebrev

  4. #4 by Maria on desember 27, 2011 - 10:41 pm

    Alt vi kan håpe på er at 2012 blir litt mer gøy og litt mindre kjipt, eller hva?

  5. #5 by Tirill on desember 29, 2011 - 4:57 pm

    Godt nytt år, søte deg! Takk for det gamle. Håper du fortsetter å opplyse oss om dine filosofiske hverdagsbetraktninger i 2012. Jeg setter i hvert fall veldig stor pris dem.🙂

Legg igjen en kommentar

