Figments of my imagination

Jeg opplevde akkurat noe forsåvidt kjent, men i en ny setting. Jeg var nyss hos legen, nemlig. Kun for å få en resept egentlig, og ble derfor avspist med en kollega av min faste. Greit nok det. I disse travle juletider skal man vel takke og bukke for de minuttene man betaler for. Jeg hadde hatt tidenes speed-shopping på polet og et par andre steder, og kom svett og rødflammet til legekontoret. Men jeg ventet leste jeg ukeblader, drakk lunkent vann og sendte glupske blikk mot pepperkakeboksen på bordet. Burde ikke leger heller pushe gulerøtter og appelsiner?

Akkurat da jeg hadde bestemt meg for å glefse i meg en herlig kjøpekake ble jeg ropt opp. Ble perpleks og måtte ha en lang seanse for å samle meg selv og tingene mine. Strenet selvsagt først inn på kontoret til feil lege. Jeg smilte som en tomsing, mens denne stirret kaldt tilbake. Lenger bort i gangen sto en ung mann og så lattermildt på meg. Der var du, ja. Harket jeg. Falsk latter.

Vel inne på kontoret forklarte jeg hva jeg ville ha resept på og hvorfor*. I stedet for å stille spørsmål om allergiplagene mine, spurte han hva jeg drev med til daglig. Om jeg hadde det bra, om jeg var sunn. Hva jeg skulle spise til julemiddag, slike ting. Mens vi snakket gikk det opp for meg at til tross for at dette var en høy tynn fyr** – og dessuten legen min, kjente jeg at de varme kinnene mine ikke lenger bare kom av rask gange. Jeg ble rett og slett litt betatt av legen foran meg. Kanskje skyldtes det bare at han var en blid, hyggelig mann som stilte spørsmål om meg og min person. Men da jeg skulle samle pikkpakket mitt, ble jeg helt perpleks igjen og fikk ikke sagt noe fornuftig til avskjed. Jeg gikk derfra med en resept og en kledelig (?) rødme, og lurte på om alt sammen var innbilning fra min side. Og bare dreven bedside manner fra hans.

*allergimedisin, ikke noe mer spennende er jeg redd
** ikke normalt sett min «type»

  1. #1 by sotengelen on desember 16, 2011 - 2:08 pm

    Høy, tynn fyr – DET liker jeg!

  2. #2 by Lammelåret on desember 16, 2011 - 10:04 pm

    Jeg hadde også blitt satt ut dersom legen min spurte hvordan jeg hadde det!

  3. #3 by sukkerspinnet on desember 17, 2011 - 12:27 am

    Høy, tynn lege som bryr seg? Win win win!

Legg igjen en kommentar

