Smaken av meg

Kan med en gang berolige/skuffe lesere med at dette ikke handler om sex.

Det handler om smak.

Som barn lærte vi at det fins fire basissmaker: surt, salt, søtt og bittert. Som voksen lærte jeg at når man lager mat er balanse mellom disse nøkkelen til god smak. Og som en ektefødt VEKT er jeg forstyrrende opptatt av balanse. Overalt, hele tiden.

Jeg er ute av balanse nå. Jeg har mye bittert og mye surt i meg. Jeg fryder meg langt ned i gallen av å si frekke ting, tenke slemme tanker og LE av alle jeg synes er dumme (et antall som øker motsatt proposjonalt med antall dager igjen til levering). Nå nettopp fikk jeg nesten hysterisk anfall da jeg så hva eksen min har kalt sin nyfødte sønn. Jeg kan jo ikke skrive det her, men nøyer meg i stedet med å si: «hvorfor nøye seg med ett navn når man kan ha tre» og «hvordan få flest mulig kongenavn inn i kjernefamilien». Og dessuten: Så UTROLIG pretensiøst å velge et annet navn enn det første som «tiltalsnavn».

Jeg gratulerer meg selv med at jeg midt i min egen elendighet i alle fall lar meg more av andres.

Stay tuned for more bitterness.

  1. #1 by Sotengelen on november 21, 2011 - 3:26 pm

    Bring it on!🙂

  2. #3 by Astarkvedja on november 21, 2011 - 4:11 pm

    Haakon-Alexander Angelicus?

    • #4 by slikejenter on november 21, 2011 - 8:01 pm

      Ja, det var jaggu ikke langt unna.

  3. #5 by sukkerspinnet on november 21, 2011 - 4:20 pm

    Jeg digger bitterheten din, jeg! *smask!*

    • #6 by slikejenter on november 21, 2011 - 8:01 pm

      Det hevdes at det er slik jeg egentlig er.

  4. #7 by Maria on november 21, 2011 - 5:26 pm

    Bitterhet er den beste form for humor. Gi oss mer, mer!

    Håper Christian Fredrik Magnus blir en grinerunge.

    • #8 by slikejenter on november 21, 2011 - 8:02 pm

      Hahaha! Du er farlig nær med det trippelnavnet.

  5. #9 by Kamelryttersken on november 21, 2011 - 5:57 pm

    Pappa har tre fornavn, og har klart seg godt med dem i over nitti år. Men han klarer seg også godt med at folk bruker fornavnet hans, de andre tar folkeregisteret seg av.

    • #10 by slikejenter on november 21, 2011 - 8:04 pm

      Det har min far også. Det var ganske vanlig for et par generasjoner siden. Poenget med dette innlegget er at eksen min er ekstremt pretensiøs, ikke at barnet med mange navn er det (skjønt med slike gener, hvem vet hvordan han blir om noen år).

  6. #11 by Traumedager on november 24, 2011 - 3:20 am

    En i min kusines familie har tre gutter, alle med «Kongenavn.» riktignok ikke tre navn på hver av dem da, men allikevel. Sverre Magnus, Carl Frederik og Olav ett-eller-annet. Meget spesielt!

Legg igjen en kommentar

