Nærsynt

Jeg har vært på trening. Løpt, løftet. Jeg er sulten som en ulv, spiser på en banan mens jeg langer målrettet ut mot bussholdeplassen. Jeg lager små regler for meg selv på veien: Hvis jeg kommer bort DIT uten at bussen kjører forbi der framme, så når jeg den… Bare jeg kommer forbi de som går der foran…. Klakk-klakk-klakk sier harde høye hæler på asfalt. Fortere og fortere. Jeg småløper når jeg runder hjørnet.

Og der, der ser jeg en buss der framme. Jeg legger på sprang, vifter til bussjåføren, hopper inn på bussen, smiler manisk og takker pent for at han ventet. Jeg går innover, kaster bananskallet. Ser opp. Tenker hmm, dette ligner ikke på den vanlige bussen. Den er så… liten. Jeg ser opp. Neste holdeplass er slett ikke den det burde vært. Fakk. Jeg har rukket feil buss. Beskjemmet trykker jeg på stopp-knappen. Hva må vel sjåføren tro om den maniske personen som virket overlykkelig over å rekke bussen, for så og forlate den etter et knapt minutts kjøring? Jævla kvinnfolk. Jeg vet ikke.

Det jeg derimot vet er at det er en klar fordel å ha brillene PÅ seg før man kaster seg på offentlige transportmidler.

  1. #1 by Eirin on november 9, 2011 - 9:44 am

    Jeg tror alle har gjort det en gang. Eller to. Eller tre, sånn som meg😀 Hver gang sitter jeg på bussen i minst tre stopp, fordi jeg blir for flau til å ringe av med en gang.

  2. #2 by Hilde on november 9, 2011 - 10:48 am

    Hehehe. Sånt skjer! Jeg er ram på å gå på feil t-bane.. særlig flink til å gå på linje 4 når jeg skal på linje 6. Og da bærer det galt av sted.

  3. #3 by Kamelryttersken on november 9, 2011 - 3:12 pm

    Kanskje det?

  4. #4 by Maria on november 10, 2011 - 9:09 am

    Du er heldigvis(?) ikke alene om å gjøre dette! Helvetes manglende briller…

Legg igjen en kommentar

