Glimt fra de siste dagene

…Så hvis du vil fortsette her, vil vi jo veldig gjerne ha deg.
Jeg må jo nesten si ja til det. Men det er med skrekkblandet fryd, assa.
Sjefen min ler. Jeg tror det er et godt tegn.

(Jeg har fått jobb – uten å løfte en finger.)

*

…Nei, jeg må vel gå nå. Han sier det litt motvillig, men vi har spist frokost lenge, drukket kaffe, hørt på radioen og snakket om fedre, mattradisjoner og etikk. Jeg stiller meg på tå, kysser ham og lar morgenkåpa gli ned langs skuldrene mine. Den faller lydløst i gulvet. Han blir en time til.

(Puling og prating: Jeg har høye kvalitetskrav. Soundgarden innfrir på begge punkter.)

*

Fine venner, bra trening, grått vær, dårlig konsentrasjon, god mat. Ja, det var vel i grunn det.

(kommer sterkere tilbake.)

  1. #1 by Myrsnipa on november 7, 2011 - 2:40 pm

    Jeg leste som vanlig ikke overskriften og rakk å bli forfær over at du hadde spist frokost og kastet av deg morgenkåpen med sjefen når han tilbydde deg jobb. Jeg forstod greia etterpå, men først ble jeg bittelitt engstelig for din mentale tilstand. Nå er alt fint igjen.

    • #2 by Tirill on november 7, 2011 - 3:12 pm

      Haha!

    • #3 by Siven on november 7, 2011 - 7:59 pm

      Nei, men Myrsnipa da….😉

  2. #4 by Tirill on november 7, 2011 - 3:12 pm

    Gud, så fantastisk at flere gode ting også kan komme på en gang, ikke bare ulykker som sjeldent kommer alene. Hurra! Jeg vil høre mer om Soundgarden. Kan det bli noe varig nå? Er du keen?

    Selv ble jeg fridd til i helgen, men jeg måtte dessverre takke nei. Du kan finne ut hvorfor i bloggen.

  3. #5 by Sotengelen on november 7, 2011 - 3:25 pm

    Gratulerer med «ny» jobb.😀 Var jo greit at du slapp å bli lærer.

    Ellers gratulerer med kos med Soundgarden. Alltid fint med lange morgener.

  4. #6 by sukkerspinnet on november 7, 2011 - 5:06 pm

    Gratulerer med jobb! Og med det andre😉

  5. #7 by Lammelåret on november 7, 2011 - 5:07 pm

    Litt skeptisk, må jeg innrømme, ligge seg til topps liksom, men så skjønte jeg greia etter å ha lest den første kommentaren og bloggposten om igjen.

  6. #8 by slikejenter on november 7, 2011 - 7:44 pm

    Herregud, hva er det dere tror om meg?! Men det er alltid rom for feiltolkninger. Hadde jeg virkelig ligget meg «til topps» hadde det vært utrolig komisk, siden sjefen min er en godt gift kvinne i femtiårene😀

    For øvrig: Takk. Og Soundgarden? Only time can tell…😉

    • #9 by Lammelåret on november 7, 2011 - 7:50 pm

      Hehe.. jeg håper du ikke tok kommentaren min som noe annet en en tullete misforståelse fra min side? Det ble da raskt rettet opp i, og jeg tror ikke noe ugreit om noen.

      • #10 by slikejenter on november 7, 2011 - 8:16 pm

        Nei, kjære deg! Jeg bare tenkte ikke på at det kunne misforstås, og så hadde flere gjort det🙂

  7. #11 by Siven on november 7, 2011 - 7:58 pm

    Innimellom er det fint å være i den virkelige verden også. Å skrive det ned kan en gjøre når en er ferdig å oppleve det.

    Gratulerer med alt!😀

    • #12 by slikejenter on november 7, 2011 - 8:17 pm

      Ja, ikke sant. Det går i perioder hvor skrivelysten jeg er. Akkurat nå… njaaa, så der. Men det varer aldri så lenge. Takk🙂

  8. #13 by Maria on november 7, 2011 - 10:49 pm

    Akk, puling og prating. Det finnes ikke to bedre saker en mann kan gi oss. Vi er heldige!

Legg igjen en kommentar

