Fredag II

Siden jeg mangler akkurat l-i-t-t arbeidlyst sveiver jeg igang et meme stjålet fra eminente Aftonbladet-blogger Malin Collin. Hun er fantastisk, som sin kollega Zandra. Jeg elsker dem begge (på en platonisk måte).

Hva spiste du til frokost?

Havrebonanza (havregryn, havrekli, badet i havremelk), med et dryss av banan og en dæsj mandelsmør. Herregud så tilfredstillende. Og te. Hvilken type, spør du? Grønn såklart.

Hva har fått deg til å le i dag?

Tidlig ennå, men jeg som en erklært ironiker humret jeg da litt av denne.

Hvordan ser resten av dagen ut?

Jotakk, bra. Jeg skal jobbe, såklart, lunsje med en venninne, jobbe mer – og deretter trene. Så hjem. Der skal jeg forhåpentligvis vaske klær, spise og flate ut på sofaen med store mengder honning blandet ut i te.

Og på lørdag?

Jeg skal på loppemarked med en venninne. Deretter hadde jeg tenkt å jobbe. Jeg er bedt på fest om kvelden, men kombinasjonen av halvslapp form og utkledningsplikt gjør at det virker litt styrete*. Enklere med venninneheng. Dessuten har jo tenkt å kanskje se Soundgarden…

Og på søndag?

Jobbing, helt klart. Og heng med søs. Hvis det er fint vær, en tur i sola og kanskje kaffe med ei venninne.

Hva er det morsomste som har hendt denne uka?

Vet ikke om jeg skal karakterisere det som morsomt, men det var fint å være på date med Soundgarden. Vi lo mye.

Og det kjipeste?

At helsa hangler (jeg vil bli skikkelig sjuk, eller være frisk. Hvorfor skal det være så vanskelig?

Helgens beste låter?

Tonight tonight med Smashing Pumpkins, som nevnt nedenfor.
Dessuten har jeg Jokke-hangup for tida, så denne, for eksempel.
Og som resten av verden har jeg M83 på tung rotasjon.

Tre siste sms-ene i innboksen?

1: Nei, vi trodde det var kødd. Men dengang ei.
2: Hei snuppa! Klokka ett ok?
3: Samme sted som sist? Skal huske å stille klokka. Snakkes :*

(disse er altså fra ulike personer)

Hva drikker du i helga?

Mye vann. Og litt vin? (og selvsagt litervis med te og kaffe)

Beste tips mot bakrus?

Drikk masse vann før du legger deg, og spis gjerne et eller annet. Men når du våkner: Væske, primært i form av vann, men også appelsinjuice og etter hvert litt kaffe. En paracet hvis det trengs. Dusj. Mat med substans (proteiner) og mye smak (eks egg & bacon). Frisk luft. Moralsk støtte.

*Ti poeng og stjerne til de som leser «syrete».

  1. #1 by Astarkvedja on oktober 28, 2011 - 3:21 pm

    Jeg leste ‘sytete’. Får jeg minuspoeng?

Legg igjen en kommentar

