Slike dater (19)

Jeg er altfor tidlig ute, og sitter og leser en (fagfellevurdert) artikkel, mens jeg lepjer i meg vann og eplemost og prøver å se dypt konsentrert ut. Jeg kom et kvarter for tidlig og jeg vet at jeg må sitte sånn en stund. Jeg kan ikke kikke ivrig opp hver gang det går i døra. Men planen slår feil, slik planer ofte gjør. Da jeg ser opp, sitter han ved et helt annet bord og leser menyen. Jeg har ikke linser på meg, men jeg kjenner igjen ryggen hans. Den ser også ganske konsentrert ut. Jeg går bort til ham.
-Det er jo greit at du sitter her, men det hadde kanskje vært hyggeligere hvis vi satt sammen.
Han ler. –Jeg så deg ikke.
Vi klemmer.

Vi prater ufarlig om alle ting som har skjedd siden sist. Vi spiser. Vi drikker. Vi ler. Jeg tenker at det er fint at det er han som sitter overfor meg i stedet for en hvilken som helst annen. Jeg kjenner at egentlig bare har lyst til at han skal holde rundt meg. Men det går ikke her, ikke nå. Ikke ennå.

Etter et glass vin lurer jeg på om jeg skal si noe. Si noe om at jeg ikke mente å overtolke noe som helst. At jeg synes han er en praktmann og at jeg har lyst til å treffe ham igjen. Men på en måte tror jeg ikke det trengs. Jeg tror vi vet litt mer om hvordan tingenes tilstand er.

Klokka går og det føles seint.
Jeg gjesper ikke for at jeg kjeder meg, altså.
Nei, jeg trodde ikke det. Du ser litt… Trøtt ut. Han smiler.
Takk. Jeg vet.

Han følger meg til bussen. Og vi stanser rett under et gatelys, og han kysser meg. Det kjennes som om noen setter en lyskaster på oss, og jeg impulsivt vil jeg trekke meg inn i en mørk krok. Men han holder rundt meg og klemmer meg, akkurat sånn som jeg ville. Det er fint, og det gjør ikke noe at det er lyst for da ser vi alt sånn som det er. Men så kommer bussen, fordi tida ble borte og jeg må løpe og vinke samtidig. Until next time, ikke sant.

  1. #1 by sukkerspinnet on oktober 26, 2011 - 2:55 pm

    Håper det blir en next time da, for dette virket fint!😀

  2. #2 by slikejenter on oktober 26, 2011 - 7:09 pm

    Trur det, ja. Soundgarden’s back, baby😉

  3. #3 by Mammadamen on oktober 29, 2011 - 5:16 am

    Det er jo akkurat sånn det skalvære:)

Legg igjen en kommentar

