Er alle menn boomeranger?

Hvorfor er det slik at ingen menn PERMANENT forsvinner? Du kan slå opp, de kan slå opp. De blir borte. Du kan treffe en mann, ikke høre et knyst på (faktisk) to år eller tre uker – så plutselig gjenoppstår han. Tilsynelatende som en annen fugl fønix, bare ikke like visuelt tiltalende eller mirakuløst (for han døde åpenbart ikke).

Gjør jenter dette? Jeg gjør det i alle fall ikke. Når det er slutt, så er det slutt. Jeg har ingen grunn til å tro at TID vil få meg eller han til å synes at vi to er en mye BEDRE idé enn sist. Her lurer jeg på om det er biologiske kjønnsforskjeller (født sånn eller blitt sånn?). For nesten alle menn jeg noensinne har befattet meg med, synes åpenbart at det er passende å komme tilbake etter ulike tidsintervall. Åh, bare hun får tenkt seg om i to år vil hun sikkert ha sex med meg. Kanskje hun DENNE gangen vil elske meg for evig? Kanskje JEG denne gangen vil elske HENNE for evig? Vel var jeg relativt kjip og slem sist, men det har hun sikkert glemt…

Hva er det? Handler det om kjedsomhet, dårlig hukommelse, latskap, genuin interesse, det uendelige mannelige ego i fri utfoldelse…?

Soundgarden sank i jorda etter den kvelden han aldri gikk. I går, mens jeg ante fred og ingen fare, melder han meg. «Lenge siden sist», står det eplekjekt. Er det BARE jeg som synes det er litt odd?

Rarere var det selvsagt den gangen en date tok kontakt etter at jeg ikke hadde sett ham eller hørt noe på to ÅR. Jeg husket nesten ikke hva han HET, selv om det raskt kom tilbake til meg da vi møttes, og han kysset meg. Følelsen av å kline med en MANN og ikke en GUTT var mye mer tiltalende etter at jeg hadde blitt to år eldre. Så gjenoppstandelse trenger ikke være kjipt. Det er bare underlig.

Jeg leste Aftenposten nettopp, og en usmakelig tanke slo meg: død er vel den ene tingen som faktisk sørger for at boomerangene mister høyde og fart. Siden jeg ikke bifaller drap gjelder det å være beredt, for de kommer tilbake. Du vet bare aldri helt når, hvor, hvordan eller hvorfor.

I forskningens interesse skal jeg jaggu begynne å spørre.

  1. #1 by sotengelen on oktober 22, 2011 - 10:01 am

    Jeg har spurt…

    Jeg: «Hva i allverden fikk deg til å sende meg en melding/ringe nå?»
    De: «Jeg bare kom til å tenke på deg.»

    Det virker ikke som om de driver konsekvensanalyse. Litt som barn. Vil ha – gjør et forsøk.

    Når det er sagt så skal jeg ikke nekte for at tanken han slått meg også. Tanken om å ta kontakt med en tapt flamme altså. Vi mennesker er velsignet med dårlig hukommelse og dette gir seg ofte utslag i forherligelse. En husker jo bare de gode tingene. Det som er forskjellen er at jeg faktisk ikke har tatt kontakt. Jeg har bare lekt med tanken.

    • #2 by slikejenter on oktober 22, 2011 - 10:46 am

      Ah, ja.. mistenker at det ofte er sånn de vil svare: Kom bare til å tenke på… Men se, jeg tenker på folk hele tiden. Barndomsvenner, gamle elskere, gutter jeg har vært avstandsforelska i, ekser, eks-venner, lærere, kolleger… Men jeg RINGER dem da ikke for det. Jeg kjøper ikke den. Klart de tenker på. Men det må være noe mer. Dårlig samvittighet, gode minner, kåthet, ubesvarte spørsmål…. NOE. Tror ikke du også

      • #3 by slikejenter on oktober 22, 2011 - 10:46 am

        ?

      • #4 by sotengelen on oktober 22, 2011 - 11:11 am

        I mange tilfeller kan en vel kanskje kreditere det til ensomhet antar jeg. Og det er nok noe i det du sier om ego…

        Jeg ser frem til mer grundig forskning, men hvis du skal basere deg på hva de svarer på direkte spørsmål så kommer det nok til å begrense seg til «Tenkte på.». Med mindre du får tak i en «sjarmør» som vil svare noe sånt som «savnet deg da vet du….😉 «.

  2. #5 by sotengelen on oktober 22, 2011 - 10:03 am

    Og nå regner jeg IKKE med de som sender melding eller ringer i fylla klokken 03.25 når byen stenger og det har vist seg at lykken ikke har smilt til de den kvelden. De mennene stiller i en annen kategori.

    • #6 by slikejenter on oktober 22, 2011 - 10:47 am

      Neinei, klart ikke. Det er høylys dag-guttene. De veit hva de gjør.

  3. #7 by sukkerspinnet on oktober 22, 2011 - 10:07 am

    Jeg lurte litt på hvor de ble av Soundgarden. Men det gjorde kanskje du også?

    Og nei, det er ikke bare du som synes det er litt rart! Hva svarte du, forresten?😛

    Jeg hadde (har?) også en boomerang. Men nå tror jeg egentlig han har mistet både høyde og fart, eller bare tatt seg en ekstremt lang tur, for det er STILT FRA DEN KANTEN. Ja. (Men facebook får meg til å tro at mannen fortsatt lever, så han har trolig både høyde og fart, bare på en annen kant.)

    Men, i forskningens interesse, venter jeg spent på å lese din kommende avhandling om saken når forskningen er unnagjort.

    • #8 by slikejenter on oktober 22, 2011 - 10:48 am

      Men du vet at han kommer tilbake? Mitt verste/beste eksempel er en kjæreste (eks) jeg ikke hadde snakket med på …. fem år. Som plutselig finner det for godt å sende meg en e-post. De forsvinner aldri helt, liksom.

      Soundgarden… Ja, joda, jeg har lurt litt, men ikke nok. Han er en bra fyr, men ingen core shaker. Så da er det ikke så farlig.

      • #9 by sukkerspinnet on oktober 23, 2011 - 4:25 pm

        Nei, jeg vet ikke det. Jeg tror at denne gangen er han nok borte for godt. (Det har jeg forsåvidt trodd mange ganger før, men denne gangen tror jeg at han har takket for seg for all tid.)

        En epost, etter fem år? Joda.. Høres fornuftig ut!

        Det som er med boomeranger er jo at man aldri helt vet om man har eller hadde, for de dukker opp igjen med helt ujevne og uforutsigbare intervaller!

  4. #10 by Eirin on oktober 22, 2011 - 6:31 pm

    Jeg kaller de for haremet mitt. Den gjengen med ekser og gamle dater som aldri forsvinner. Det vokser stadig. Spesielt koselig er det å ha de etter at andre forhold tar slutt – da strømmer de til som sultne hyener som lukter bloood! Jeg gjør ikke noe med det, jeg bare boltrer meg i oppmerksomheten på dårlige dager. Jeg sier klart ifra om at jeg ikke er interessert, men ikke så strengt, kanskje, for jeg liker at de finnes. Haha😀

    • #11 by slikejenter on oktober 25, 2011 - 6:29 am

      Ja, jeg skjønner hva du mener. Blir alltid litt … overraska hvis de går hen og får seg seriøse forhold. Men de har jo singelradar, for hver gang jeg er på mitt svakeste gønner de på fra alle hold. Men det er hyggelig på et nivå også, klart det😉

  5. #12 by Ola Kristian on oktober 24, 2011 - 4:49 pm

    Jeg opplever rett som det er at kvinner kommer tilbake, men det er jo bare hyggelig🙂

    • #13 by sotengelen on oktober 24, 2011 - 8:24 pm

      Ja, kanskje det faktisk er det DE tror også. At vi vil syns at det er koselig.😀

    • #14 by slikejenter on oktober 25, 2011 - 6:30 am

      Weeee! En MANN! Haha! Nei, men se, der røyk teorien. Eller kanskje damene dine er unntakene som bekrefter regelen…?🙂

      • #15 by slikejenter on oktober 25, 2011 - 6:31 am

        Ja, jeg tror jo ikke de kommer tilbake for å være kjipe. Men av og til er det bare veldig veldig unødvendig.

  1. Joda, menn ER boomeranger! | Sukkerspinneriet

Legg igjen en kommentar

