I’m beginning to look a lot like Freddy…

(håper dere hører den julesangen inne i hodene deres når dere leser tittelen. Det gjorde i alle fall jeg da jeg skrev den)

For noen dager siden våknet jeg med e-k-s-t-r-e-m-t hovne øyne. Haha, tenker du. Den promiskuøse tøtta der, hun har vel drukket eller pult på seg et eller annet.

FEIL! Jeg hade riktignok satt til livs en stor sjokoladeplate kvelden før, men det gjør vanligvis ingenting med verken øyne eller andre kroppsdeler. Kanskje med unntak av rumpa, men hey, hvem ser forskjell?

Uansett. Hevelsen gikk ned. Dagen etter våknet jeg imidlertid igjen med hovne øyne. I tillegg hadde jeg tørre, flassende partier i ansiktet. Det hjelper ikke hvor mye krise- og sos-produkt jeg smører på. De tjukke lagene med krem bare forsvinner. Huden min tørster. Øynene betrakter det hele, hovent. Registrerer at Joda, jeg har sett bedre ut.

Mens jeg venter på at alt skal normalisereres prøver jeg å finne ut om dette kan være en allergisk reaksjon (håper) eller en dødelig/smertefull/kronisk sykdom (frykter).

Oppdatering: Etter å ha testet det fantastiske preparatet HYDROKORTISON kan jeg melde om …en viss bedring.

  1. #1 by Lattermild on oktober 19, 2011 - 8:05 am

    Det høres jo unektelig ut som allergi, særlig hvis det er verst om morgenen, noe som tyde på at det er noe med stedet du sover som framkaller reaksjonen. Har du endret noe, f.eks. ny type vaskemiddel på putevarene eller ny shampo?

    På huden ville jeg testet hydrokortison-krem, reseptfri sådan.

    Den dårlige nyheten ift til allergiscenariet er at det slett ikke er lett å finne ut HVA man reagerer på. Jeg har kroniske problemer med øynene som nok skyldes allergi, men jeg har ingen anelse om hva som framkaller problemet. Det er jo likevel bedre enn en dødelig/smertefull sykdom, selvsagt🙂

    • #2 by slikejenter on oktober 19, 2011 - 7:41 pm

      Jeg har begynt med et nytt kosttilskudd, så jeg har slutta å ta det. Og hydrokortisonen er allerede på! Jeg har alltid vært litt plaga med atopisk eksem – dog aldri i ansiktet! Krysser fingre for snarlig bedring🙂

      Velkommen hit forresten, og takk for tips!

  2. #3 by Siven on oktober 19, 2011 - 8:24 am

    Her er det bare å begynne å eliminere muligheter. Skifte/vaske sengetøy, har du skiftet såpe, sminke eller krem?

    Spist noe du eller ikke ville spist?

    Høres veldig ut som en eller annen form for allergi det her. Det er nok ingen grunn til panikk.😀

    • #4 by slikejenter on oktober 19, 2011 - 7:45 pm

      Nei, jeg skal ikke få panikk. Fin øvelse, dessuten, å gå uten sminke. Og linser. Uten linser ser for øvrig alt og alle air-brusha og staselig ut, inkludert meg selv😀

  3. #5 by sukkerspinnet on oktober 19, 2011 - 10:38 am

    Dette innlegget minnet meg VELDIG om Bridget Jones, så det er nok bare allergi i beste Jones-stil😉

    • #6 by slikejenter on oktober 19, 2011 - 7:47 pm

      Haha, du synes det ja? Satser på allergi. Uholdbart med ansiktsflassing, kjenner jeg. I lengden.

  4. #7 by Lene on oktober 19, 2011 - 12:38 pm

    Ny nattkrem for øynene kanskje?
    Jeg ville sett på om det er noe som har blitt forandret den senere tiden, kosmetikk, vaskemiddel, etc.

    • #8 by slikejenter on oktober 19, 2011 - 7:50 pm

      Nei, jeg har ingen nye kremer, og har aldri reagert på produktene jeg har brukt (er veldig nøye på hva jeg smører i ansiktet). Øynene er skikkelig allergi-hovne, nemlig, ikke bare sånn oi-burde-sovet-en-time-til-puffyness. Som nevnt over her, har jeg begynt med et nytt kosttilskudd. Så jeg mistenker det.

      Prøver å se på dette som en utrolig innvikla og dum peeling😀

  5. #9 by Runnergirl on oktober 19, 2011 - 9:47 pm

    Kyssesyke gir veldig, veldig hovne øyne, men neppe tørr hud i ansiktet(?). Lykke til i jakten på synderen!

    • #10 by slikejenter on oktober 20, 2011 - 6:38 am

      Dèt er det nok ikke – heldigvis. Etter en natt innsmurt i hydrokortison har det skjedd noe (bra). Noen som vil ha et allergifremkallende kosttilskudd?

  6. #11 by annikken on oktober 21, 2011 - 8:46 am

    Det der skjer meg med jevne mellomrom hele vinteren. Så for min del er det tørr luft og kulde. Har hatt jevnlige runder med atopisk eksem hele livet, så vet det ikke er allergi. Ser du skriver du har det lenger opp her, så da er det kanskje samme greia?

    Ubehagelig og ikke så veldig lekkert! Jeg bruker også hydrokortison – det funker jo som bare det. Bare pass på å ikke få det i øyet;)

  1. Det er ikke så mye jeg ler av nå, men dette…. « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

