Pandoras eske…

Jeg visste ikke det gikk an å få så mange tusen treff. En skikkelig lærepenge for en som beveger seg i utkanten av Internetten og ikke er vant til å få hets-mail i innboksen. Tro meg, jeg har slettet de verste kommentarene.

Noen observasjoner:

1) Sex-preik får fram utrolig mye rart i mennesker

2) VG åpner for mange lesere (Takk Magne). Men også for galskapen.

3) Jeg tåler en støyt, men nå er grensa mi nådd.

4) Jeg er fortsatt i sjokk.

5) Jeg er også ganske paranoid.

Dere får unnskylde meg, nå skal jeg skrive et innlegg om bananfluer og restemat. Og det er så kontroversiell jeg skal være framover.

Og jeg kommer ikke til å svare på noen kommentarer, ikke engang de hyggelige. Men takk for støtten, assa🙂

  1. #1 by Lammelåret on oktober 14, 2011 - 8:05 pm

    Nå har jeg lest det forrige innlegget ditt og må si at jeg ikke kan skjønne hvorfor folk lar seg provosere. En stund på VG nett kan gi en uskyldig statestikk utsvevende fallussymbol, nesten ironisk med tanke på temaet du skrev om.

    Jeg stiller meg også undrende til skillet mellom hva som aksepteres av damer og menn når det kommer til sex. Vi er definitivt ikke likestilte i folks bevissthet. Likestilling er ikke noe som bare tilhører arbeidsliv. Det er vel så aktuelt når holdninger som det du skriver om synliggjøres.

    Hetsmail? Jøss, hva folk tillater seg.

    Ønsker deg en god helg, håper at den blir bra og at du får brukt den slik du ønsker!

    • #2 by slikejenter on oktober 14, 2011 - 8:15 pm

      Takk! Jeg forstår heller ikke at folk lar seg provosere. Men så er det vel dette med sex, da… Og siden jeg skriver litt om meg selv, virker det som om det er fritt fram for å gå inn og mene ting om meg også. Men vg-no er åpenbart tumleplass for mang en korttenkt stakkar.

      God helg til deg også🙂 Jeg har mange hyggelige planer, heldigvis (og NEI, ALLE på VG.NO, det betyr ikke at jeg skal fylle det tomme livet mitt med tilfeldig sex! Hehehe ;))

  2. #3 by Kamelryttersken on oktober 14, 2011 - 8:24 pm

    Skal bli interessant å lese om bananfluer og restemat. Meg bekjent er restemat en forutsetning for enkelte fluearters formering…
    Ja, er utrolig hva folk kan lire av seg når de har en skjerm mellom seg og leseren av det de lirer av seg av usakligheter. VG-nett kan være et tveegget sverd ja.

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om faglighet og klatrestativ

  3. #5 by sotengelen on oktober 14, 2011 - 8:54 pm

    Jeg er glad jeg leste innlegget før det havnet hos VG. Ellers hadde jeg latt meg provosere av ekle mennesker i timesvis.

    Selv hadde jeg ikke de store ordene å si om innlegget. Velskrevet som alltid, men ikke sikker på om jeg er helt enig. Ikke i alt i alle fall. Ja, ja.

    Kos deg i helga!

  4. #7 by Kristine on oktober 14, 2011 - 11:33 pm

    Verden kan ta seg ei bolla. Heier på deg!

  5. #9 by Rullerusk on oktober 15, 2011 - 6:19 am

    Jeg sendte noe medfølende og oppmuntrende tanker til deg da jeg leste enkelte av kommentarene på forrige innlegg. Egentlig hater jeg det når han der Magne lenker til blogger jeg liker hvor kommentarfeltet vanligvis er et hyggelig sted å være, for VG drar inn så utrolig mye drit.
    Apropos forrige innlegg så føler ofte at jeg har levd i en slags merkelig boble hver gang denne forskjellige standarden for sex blir nevnt. Jeg gikk nemlig på en ungdomsskole der ingen kalte jentene for hore såvidt jeg kan huske. Da jeg ble litt eldre vanket jeg i et miljø der ingen ble kalt lause uansett hvem de hadde seg med. Og da studietiden kom med sine utskeielser både hva gutter og alkohol angikk så følte jeg aldri at noen dømte meg for det (selv om et par venninner var bekymret). Har jeg bare hatt flaks? Eller er det miljøbestemt hvilke fordommer man møter? Jeg kommer uansett aldri til å tørre å blogge om dette for jeg er ikke like tøff som deg. Keep up the good work! Gjerne om bananfluer og restemat, jeg tviler ikke på at du kan få det til å bli morsomt å lese om.🙂

    • #10 by slikejenter on oktober 16, 2011 - 9:16 am

      Ja, det er en grunn til jeg kun èn gang i mitt liv prøvde meg som nettdebattant – jeg ble så provosert av alle usaklige, tidvis stygge kommentarer som ble slengt ut at jeg måtte gå vekk fra pc-en.

      Jeg har bortsett fra episoden da jeg var 17 heldigvis heller ikke vært i miljø der jenter har mindre «spillerom» enn gutta. For jeg tror det handler mye om miljø. Men hvis jeg skal generalisere – og det må man jo av og til hvis man skal få sagt noe om noe som helst – så tror jeg at det generelt er noe mindre eksept for hvirdan single jenter bruker sin seksualitet. Og jeg tror ofte vi jenter dømmer hverandre (minst) like hardt som gutta.

      Det er litt pussig alt dette, fordi dette er ikke et tema jeg brenner for per se, jeg bare valgte et tema da jeg ba leserne bestemme, og tenkte dette kunne bli interessant. Jeg regner jo ikke med at alle er enige med meg (samtidig som jeg selvsagt synes alle burde være det😉 ).

      Uansett – takk for innspill og fine ord🙂

  6. #11 by koffeine on oktober 15, 2011 - 6:45 am

    Kjedelig når kommentarfelt som pleier å være hyggelige blir fylt opp av hjernedød trolling. Og hets-mail? Hvem er disse menneskene?

    Men du? Du er ei så bra dame. Klem til deg! Håper helga blir bra.🙂

    • #12 by slikejenter on oktober 16, 2011 - 9:17 am

      Tusen takk, fine Ine🙂 Samme til deg.

  7. #13 by Frøken Drageånde on oktober 15, 2011 - 7:04 am

    Jeg kan se for meg at vg-linkingen med det påfølgende kommentarraset fra de som ynder å henge på de sidene, var en selsom og etter hvert ubehagelig opplevelse. For min del er det flere år siden jeg har utsatt meg for den masochistiske øvelsen det er å lese kommentarfeltene til vg-artikler. For la oss innse det; her skraper vi bunnen i genpoolen, og jeg vil gjerne beholde mitt humanetiske syn på menneskeheten. I tillegg finnes det så uendelig mange bedre ting å bruke tiden sin på – lese bloggen til oppegående damer som skriver om sine observasjoner og personlige opplevelser på måter som gjør at man ligger langflat på sofaen og hiksteflirer av gjenkjennelse. For eksempel.

    Oppmerksomheten fra grumset som flyter rundt på kommentarfeltene på tabloidnettavisen vil forsvinne. Det lykksalige med slike vesener er at konsentrasjonsevnen er kort. Jeg håper du står han av, og fortsetter å skrive de fantastiske innleggene dine.

    • #14 by slikejenter on oktober 16, 2011 - 9:18 am

      Jeg overlevde, og skrivelysten er intakt!🙂

  8. #15 by sukkerspinnet on oktober 15, 2011 - 1:15 pm

    Jeg ser iallfall frem til innlegg om bananfluer, og håper på å lære noe nytt!

    • #16 by slikejenter on oktober 16, 2011 - 9:19 am

      Ja, det er foreløpig kun på tenkestadiet, men det kommer det kommer. Jeg mener MYE om bananfluer. OG restemat.

  9. #17 by Morild on oktober 15, 2011 - 7:27 pm

    Du er en fabelaktig bloggerinne med intelligens, humor og snert og en skriveevne som overgår de fleste. Jeg digger bloggen din og blir oppriktig lei meg over å se kommentarfeltet ditt forsøples av hjernedødt vrøvl fra fordomsfulle, respektløse VG-kryp. Gleder meg til å følge deg videre!

    • #18 by slikejenter on oktober 16, 2011 - 9:19 am

      Slikt varmer mitt pikehjerte🙂 Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

