Calling in party favours

Nå er det slik at jeg har blogget i en liten evighet. Øst ut av meg, om det jeg liker, misliker, små og store ting jeg gjør og er, og veldig veldig mye guttepreik og allmenn klaging og kyting.

Tida går og dere leser. Flere enn før. Og selv om dette er dagboka mi, og selv om jeg alltid bare skriver det som faller meg inn den dagen har jeg nå et lite bloggjubileum snart. 100,000 et eller annet. Jeg er jo ingen Voe (?) eller noen av disse unge poppe frøknene, men jeg er så glad i runde tall og feiringer at jeg alltid vil markere der jeg kan.

Så. Noen får bestemme et innlegg. Ja, altså et tema (kjærlighet, sorg, t-baneringen, været), eller et innlegg basert på et spørsmål (typ hvorfor tar du aldri bilder, hva er meningen med livet, hvorfor er vafler så godt, hva er det morsomste du vet, hvem fikk deg til å gråte sist – og hvorfor? Nesten som et meme, bare at jeg skal trøkke ut et jubileumsinnlegg) Skriv en mail eller en kommentar og fortell om noe dere har lyst til å lese om.

(Jeg beveger meg på jækla tynn is her nå, siden det kanskje ikke er noen som vil lese om noe, men det er sjansen alle bloggere må ta noen ganger. Senest i går sa jeg til søstra mi at det er viktig å gjøre ting man er redd for. Så nå gjør jeg det.)

  1. #1 by Myrsnipa on oktober 10, 2011 - 8:10 am

    Jeg ønsker meg et innlegg om oppveksten til Slike jenter; komplett med selvransakende anekdoter🙂

  2. #2 by Sukkerspinnet on oktober 10, 2011 - 8:39 am

    Har du noen hemmeligheter som vi ikke får vite?

  3. #3 by Siven on oktober 10, 2011 - 12:51 pm

    Hvis du kunne velge en person som er blitt borte og si at denne skal komme tilbake. Slik den var og du er – hvordan ville det artet seg?

  4. #4 by Kamelryttersken on oktober 10, 2011 - 4:31 pm

    Ja, hvorfor ikke?

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om skam og formater

  5. #5 by Lammelåret on oktober 10, 2011 - 5:47 pm

    Det er en bra ting å feire seg selv! Ja til kake.

    Har forøvrig ikke noen behjelpelige spørsmål til videre blogginspirasjon.

    Tanken på hvor interessant det man skriver egentlig er og forundringen over at det faktisk blir lest kjenner jeg igjen. Sånn har vi det alle mer eller mindre, tenker jeg.

  6. #6 by Trine on oktober 10, 2011 - 8:08 pm

    Jeg synes det hadde vært interessant med et innlegg med dine synspunkter og tanker når det gjelder det teite faktum at menn som ligger med mange får status, mens jenter fort kan bli sett på som løse. Jeg hater det, men lider selv litt under samfunnets dommer. Inntrykket mitt er at du ikke bryr deg om sånt, misforstå meg rett, men jeg ser virkelig opp til frigjøring på feltet! Har du noen gang vært plaget av sånne tanker?

    • #7 by slikejenter on oktober 12, 2011 - 8:16 pm

      Jeg valgte å spinne litt rundt ideen din, Trine! Takk for innspill🙂

  7. #8 by Runnergirl on oktober 10, 2011 - 9:45 pm

    Som trofast leser må jeg bare komme med noen ønsker: Det verste du har gjort mot noen, hvorfor du liker å løpe, men ikke å gå på ski (og hvorfor fortidige venner ble så overrasket over at du løper), den beste festen/festivalen/kvelden og selvsagt mer om menn!

  8. #9 by Plosiv on oktober 11, 2011 - 4:43 am

    Hvem var du på skolen?

  9. #10 by TwistedAngie. on oktober 11, 2011 - 5:01 am

    Dine aller beste minner fra barndommen ?🙂

  10. #11 by slikejenter on oktober 11, 2011 - 10:19 am

    Wow, så utrolig kult med innleggideer! Har en sterk følelse av at det blir en serie… Takk alle🙂

  11. #12 by Tirill on oktober 11, 2011 - 12:29 pm

    Jeg synes du skal invitere til fest! Bloggtreff! Alle andre driver med der ute i bloggosfæren. Nå har jeg «kjent» deg i nærmere tre år, og det er ingen tvil om at vi kommer til å ha mye å prate om. 🙂
    Gratulerer høye tall!

    • #13 by slikejenter on oktober 12, 2011 - 7:48 am

      Dristig der, Tirill… Jeg vet ikke hvordan man gjør sånt engang. Selv om jeg også tror det hadde vært enormt hyggelig. Det er veldig mange som leser her som kommenterer eller mailer meg, og da tenker jeg: Vi kunne typ vært venninner. Det er litt festlig, da.

  12. #14 by M on oktober 11, 2011 - 7:05 pm

    Blogg om spøkelsesbyen Oslo! Oslo er virkelig en liten by, det er spøkelser overalt.

  13. #15 by Kristine on oktober 11, 2011 - 8:26 pm

    Vel, eg vil veldig gjerna høyra om den frisøren du hadde så mange gjevord om for tja… ei stund sidan?

  14. #16 by slikejenter on oktober 12, 2011 - 8:18 pm

    Jeg har publisert det innlegget som skrev seg selv først. Men – jeg beholder ideene deres og bruker dem skamløst utover høsten🙂

Legg igjen en kommentar

