Under attack

I natt drømte jeg at vi – verden egentlig, menneskeheten – ble angrepet av enorme dinosaurlignende skapninger som kom flyvende fra oven.

(Og nei, dette skal ikke bli et utløp for alle drømmer jeg til enhver tid måtte ha.)

Deres agenda var rett og slett å SPISE oss mennesker. De kom flyvende, plukket opp det de fant, og stappet i seg. Et skrekkscenario tatt rett ut av et barnemareritt. De angrep med jevne mellomrom, og stemningen på jorda var mildt sagt laber. Det hjalp ikke å gjemme seg inne, man måtte i alle fall ned i en godt isolert kjeller. Etter et par dager med allmenn angst og beven begynte man å se et mønster i angrepene. Skapningene spiste bare kjøttetere. De var rett og slett uinteresserte i vegetarianere! Jo flere som sluttet å spise kjøtt, jo færre angrep ble det.

Fascinerende drøm, veldig livaktig, både når det gjaldt frykten, men også lettelsen når vi skjønte hvordan vi kunne redde oss selv. Nå er ikke jeg vegetarianer, men det kan jo hende jeg blir det etter dette.

  1. #1 by Mammadamen on oktober 9, 2011 - 9:56 am

    Haha, herlig drøm! Høres forøvrig ut som en drøm hos ei som leser mye;)

    God søndag fra Karianne.

    • #2 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 10:17 pm

      Ja, jeg liker en drøm med en optimistisk slutt! Og jeg har jo lest noen linjer i mitt liv, ja…😉

      Det får nesten bli god mandag tilbake!

  2. #3 by Eirin on oktober 9, 2011 - 2:18 pm

    Du har ikke tilfeldigvis sett Terra Nova? :p

    • #4 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 10:16 pm

      Nei, handler den om det? Jeg ser ikke så mye katastrofefilm egentlig, så gudene vet hvor den inspirasjonen kom fra.

Legg igjen en kommentar

