Catsuit up, baby

Det er noe med det vi tar på oss, er det ikke? Noe med det vi tar på oss, og hvilke signaler vi sender ut. Jeg har for eksempel en kjole som – i teorien – er stilig og ganske fjong, men som – i realiteten – får meg til å se ut som om jeg var min egen tante. Dessuten kan jeg være tekkelig i skjørt, avslappet i jeans, søt i bluse og tøff i skinnjakke. Visst skaper klær folk.

Noen klært skaper bare litt mer enn andre. For flere år siden, i et anfall av vågalskap, hybris, eller i det minste intens selvelsking, kjøpte en catsuit i denim. Oppildnet av en venninne og en ekspeditør som mente den satt som et skudd, bladde jeg opp og gikk hjem, storfornøyd.

På tross av det dere kanskje tror (?), er en catsuit et lite anvendelig plagg. Den passer ikke på jobb, og egner seg dårlig i familiemiddager. Dessuten er det ikke et plagg som får deg til å føle deg bra. Du må i utgangspunktet føle deg bra for å iføre deg heldekkende denim-trikot. Tro meg. Men på de dagene du gjør det er det et killer-plagg. Med en catsuit kan du ta over verden, i alle fall en liten bit.

Jeg var bakfull, småfæl og trengte … noe. Hele dagen tenkte jeg på dette noe, og som om tankens kraft kunne tvinge fram handling – da jeg slepte meg hjem fra trening sendte han en melding. Ba meg på middag. Med the works.

Kanskje jeg ikke burde, men… fuck it, tenkte jeg, dette er en perfekt anledning. Jeg trakk på meg catsuit-en. Dessuten hæler og et ganske selvtilfreds puseflir.

Han ble ikke stum av beundring, men fikk da mumlet noe om at den passa veldig bra til meg. Dessuten har den en praktisk glidelås i fronten som hendige unge menn vet å sette pris på. Det ble en gjev kveld. Og det var ikke meg – det var catsuiten.

,

  1. #1 by Lammelåret on oktober 8, 2011 - 7:38 pm

    Hvor er bildet, sa du?

    Noen ganger må man bare ta sjanser og legge bort alle kritiske tanker og gå for det!

    Stum av beundring var han kanskje ikke, heller full av håp og forventninger?

    • #2 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 8:06 am

      Hehe, ja det er noe med det. Og jeg vil si full av forventning, kanksje ikke håp.

  2. #3 by koffeine on oktober 9, 2011 - 6:05 am

    Jeg googla catsuit, og det første som kom opp var en annonse fra kondomeriet: «Trenger du sexy undertøy?». Hehe.

    • #4 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 8:08 am

      Haha, ja det er ikke en sånn catsuit. Ikke lakk eller lær, lizzm. Men denim. Dongeri? Med søttitallssleng og trekvart-ermer. Den er veldig kul assa, men den krever litt av den som tar den på😉

  3. #5 by sukkerspinnet on oktober 9, 2011 - 7:21 am

    Catsuit, altså? Jeg synes det ser ut som et upraktisk plagg, men jeg tok kanskje feil?

    • #6 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 8:09 am

      Nei praktisk er den ikke. Men den har sine fordeler likevel.

  4. #7 by Mammadamen on oktober 9, 2011 - 9:59 am

    Wow! All respekt til deg:)

Legg igjen en kommentar

