Mitt liv som filmstjerne

Jeg har alltid ønsket at livet mitt kunne vært litt mer som en film. Du vet, ha noen flere øyeblikk der fiolinene stemmer i, litt bedre dramaturgisk oppbygging, litt strammere regi. Egne hår- og sminke-folk, såklart. Flatterende lyssetting. Og ikke minst – en happy ending (En vedvarende happy ending. Er på ingen måte klar til å legge inn årene). Per nå er tilværelsen mer som en dårlig rom-kom, uten amerikansk glamour og med langt færre saftige punchlines.

At utdragene underholder andre (dere, vennene mine, kollegaer, ja til og med min egen MOR lar seg more og/eller fascinere over det redigerte utdraget de til enhver tid måtte få høre) forundrer meg.

Livet mitt veksler nemlig mellom

å være kjedeligere enn å se maling tørke –

(det er faktisk det jeg gjør akkurat nå, jeg har lakkert en krakk, vokter den mens jeg drikker te for å passe på at ingen av de svimeferdige fluene som forvillet seg inn i går velger å avslutte livet i hvit akryl)

og være frustrerende innviklet (men ikke nødvendigvis GØY).

De merkeligste menn ramler inn i livet mitt. Noen går ikke, mens andre igjen aldri kommer. Noen er svette førsteelskere, men hva hjelper det når de samtidig setter verdensrekord i følelsesmessig evnukkeri? Det er en salig blanding av boklærde, corporate guys og fullstendig randomness dratt inn fra gata. Enten hører jeg ikke et kvidder, eller så er det en kakofoni uten like.

Hadde jeg enda hatt en normal jobb jeg kunne fortapt meg i, men neida jeg måtte ta den pokkers doktorgraden. Så frustrasjonen følger meg ikke bare privat, men også på jobb. Der jeg har de merkeligste lunsjsamtaler, er like distre som veilederen min, og har det allment ganske vondt. Godt man oversvømmes av støtte og oppmuntring hjemmefra.

Livet mitt har også trekk av gresk tragedie, merker jeg , når jeg oppsummerer på denne måten. Snart får jeg vel vite at Soundgarden er broren min og at min far i virkeligheten er sin egen onde tvilling.

Men siden jeg da er heltinne i denne dårlige filmen, aka LIVET, så kan jeg ikke gi opp, jeg skal jo overvinne alle disse hindrene, lære, utvikle meg, slutte å tvangsmessig gjenta de sammen feilene. Dessuten tror jeg det er like før jeg får en telefon fra Hollywood.

,

  1. #1 by Kamelryttersken on oktober 3, 2011 - 8:07 pm

    Javel? Du som får den telefonen jeg skulle hatt?

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no, om at regjeringen flytter

  2. #3 by Elisabeth on oktober 3, 2011 - 8:51 pm

    Åh du skriver så sinnsykt bra! Eelsker bloggen din. Jeg synes filmen du lever virker original, variert, utviklende og morsom! Du er beundringsverdig!

    • #4 by slikejenter on oktober 4, 2011 - 6:48 am

      Tusen takk! Så søt du er🙂 Jeg kan vel avkrefte akkurat det om filmen, men resten… hihi! Velkommen hit!

  3. #5 by sukkerspinnet on oktober 4, 2011 - 7:27 am

    Jeg liker å følge med på livet ditt! Noen ganger kjenner jeg meg igjen. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var like kul som deg😛

    Og jeg kan love deg at livet mitt er minst like kjedelig😉

    • #6 by slikejenter on oktober 5, 2011 - 6:39 am

      De fleste har vel ganske kjedelige liv. Kjedelig som i uten de store omveltningene sånn til daglig. HEldigvis. Det hadde jo vært veldig slitsomt å levd et liv a la Grey’s Anathomy (tilfeldig valgt eksempel siden jeg så på med et halvt øye i går. Herregud som de driver på i den serien!).

      Det er hyggelig at du oppfatter meg som kul, noe jeg helt definitivt ikke er. Eller jo. Eller nei. Eller jo forresten.
      🙂

  4. #7 by Hilde on oktober 5, 2011 - 9:52 am

    Hehehe. Du underholder oss på veien, iallfall! Og du skal se det går bra til slutt, selv om det kan være vanskelig å vite hvor den «slutten» blir av (og nei, for all del, ikke den legge-inn-årene-slutten!).

Legg igjen en kommentar

