Careful what you wish for

Man skal passe seg litt for det, nemlig. Det er ikke alltid ting skjer på den måten man vil eller tror.

Soundgarden, for eksempel. Et godt eksemplar av arten mann. Snill, morsom, hyggelig. Kan både kysse og lage mat. Løfter. Stryker.

Men han drar aldri. Han drar aldri hjem. Er det et problem, spør du? Ja, det er det. Vi kjenner ikke hverandre så godt. Jeg har et veldig behov for å være alene innimellom. Særlig på kveldstid. Jeg vil lakke neglene, se en dum film, spise knekkebrød med makrell i tomat. Ting jeg ikke vil dele med et nytt mannebekjentskap.

Jeg har på alle mulige måter hintet om at jeg trenger å være alene. Jeg «har ting jeg må gjøre», jeg har vasket håret, filt neglene, ryddet ut av oppvaskmaskina, ryddet i stua. Der han sitter, helt uanfektet og ser på tv. Han sitter der nå, mens jeg skriver. Jeg LAIVBLOGGER om en mann som er her, som aldri drar.

Jeg hadde lyst på en kjæreste. Nå kan det godt hende jeg har fått meg samboer.

  1. #1 by Kamelryttersken on oktober 2, 2011 - 8:35 pm

    Ja, man skal være forsiktig med hva man ønsker seg, man kan rissikere at det går i oppfyllelse.
    Du får nyte ham mens du har ham i husan. Han forsvinner fort nok når han er blitt gusvarm og du trenger ham til dette og hint…

    • #2 by slikejenter on oktober 3, 2011 - 7:27 am

      Haha, jeg er nok ikke helt skrudd sammen på den måten. Det blir veldig fort for mye av det gode. Det er ingen skam å gå hjem i tide, slik lyder min husvettregel.

      Jeg tror ikke denne mannen forsvinner, men spørsmålet nå er jo om han får lov til å komme tilbake (for ja, han gikk til slutt).

  2. #3 by Kamelryttersken on oktober 2, 2011 - 8:36 pm

    husvarm, heter det vistt på norsk *rødmer*

  3. #4 by sukkerspinnet on oktober 2, 2011 - 9:36 pm

    Herregud som jeg lo av LAIVBLOGGER!

    Bedre med en som aldri drar enn en som ikke kommer/finnes i det hele tatt? Men jo, jeg forstår problemet. Alenetid er gull verdt!

    Kan du forresten snikfotografere denne husgjesten din, slik at vi får sniktitte litt på ham?

    • #5 by Maria on oktober 3, 2011 - 4:11 am

      Håhåhå ja! Snikfotografer!

      • #6 by slikejenter on oktober 3, 2011 - 7:29 am

        Jeg tror dere er gærne, jenter! Kan da ikke avfotografere mennesker å poste dem på internett! Eller, jo, hvis dette skjer igjen, så kan det hende jeg både legger ut bilde og selger ham på Ebay til høystbydende.

  4. #7 by annikken on oktober 3, 2011 - 7:40 am

    Haha. Vært borti det der ja. Men han endte faktisk opp med å bli mannen min;) hvem vet?

    • #8 by slikejenter on oktober 3, 2011 - 8:10 am

      Du har det, ja… Interessant. Men la meg da spørre: Ble du litt irritert av at han aldri gikk? Eller var det bare koselig?

  5. #9 by Siven on oktober 3, 2011 - 9:53 am

    Det er opplest og vedtatt at menn ikke tar hint. Da får vi bare la være å hugge hodet av de når de ikke gjør det…

    Kanskje du skulle prøve den voksne metoden? Si fra til mannen at du har behov for litt alenetid. Nevn gjerne at det er for å gjøre «jenteting» (han trenger ikke å vite at det er knekkebrød med flykræsj på).

    Hvis han ikke tar direkte beskjed så får du heller kaste mannen på dør. 😉

    Hilsen Tante Siv

    • #10 by slikejenter on oktober 4, 2011 - 6:44 am

      Takk for rådet, tante Siv! Jeg må jo være voksen skulle situasjnen oppstå igjen. Bare at når jeg innså at han ikke ville gå var jeg allerede så irritert at jeg ikke ville greie å si fra på en normalt hyggelig måte. Men nå kan jeg være mentalt forberedt 🙂

      • #11 by Siven on oktober 4, 2011 - 6:55 am

        Lykke til! 😉

  6. #12 by Myrsnipa on oktober 3, 2011 - 10:51 am

    Ler og ler 🙂

  7. #14 by Elri on oktober 3, 2011 - 11:01 am

    Wow!

    Du finner ut av det…

    Lykke til! Det er allerede en spennende høst!

    • #15 by slikejenter on oktober 4, 2011 - 6:45 am

      Ja, vi får tro det… Takktakk 🙂

  8. #16 by Alt godt on oktober 3, 2011 - 10:29 pm

    «Min» tok med tannbørste dag tre etter at vi møttest, men han spurte sjølvsagt om det var ok først. Og han er her framleis, eitt år etter. I dag er det nøyaktig eit år etter at han tok tannbørsten med, faktisk. 😀

  9. #18 by sotengelen on oktober 7, 2011 - 8:35 pm

    Redd JEG er den som ikke går så jeg skal ikke si så mye… 😉

    • #19 by slikejenter on oktober 9, 2011 - 10:31 pm

      Haha 🙂 Velkommen hit!

      • #20 by sotengelen on oktober 11, 2011 - 5:27 pm

        Jeg har sneket i kulissene en stund, men takk. 😀

  1. Mitt liv som filmstjerne « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

