Kjære dagbok

Jeg husker en rød, med blomster på. En hvit med pusekatt. En liten, tjukk en med mønster i grønt og gult. Det var noen flere, og alle hadde en ting til felles: De hadde lås. En ubrukelig jeg-stenger-ingen-ute-lås, med en bitteliten nøkkel jeg stadig mistet.

Alt var hemmelig. Jeg skrev om hva jeg tenkte, hva jeg gjorde, foreldrene mine, vennene mine, guttene jeg var forelska i. Detaljnivået har forbløffet meg i ettertid, vi snakker middagsmat og hva jeg hadde på meg. I retrospekt ser jeg ikke mange statshemmeligheter der, men det spilte selvsagt ingen rolle. Dagboken var min ventil, mitt hemmelige sted, der kunne jeg være så menneskelig som jeg greide. Jeg kunne være slem, kjip, liten, tøff, svak, lykkelig. Alt jeg ikke turde være hver dag. Min store skrekk var at noen skulle lese den (egentlig var det bare min søster som truet med slikt, men jeg kunne aldri være helt sikker. Mine hemmeligheter var jo åpenbart mye hemmeligere enn alle andres).

Nå har jeg ingen dagbok med lås, men jeg har denne bloggen. Jeg skriver akkurat det jeg vil, det jeg tenker på. Og det jeg gjør. Men jeg synes det er ganske kult, ganske fint, at dagboka anno 2011 har et publikum. Mine hemmeligheter er fortsatt like hemmelige, men noen av dem er skapt for å deles.

,

  1. #1 by Kamelryttersken on september 29, 2011 - 9:56 am

    🙂

  2. #3 by laipai on september 29, 2011 - 4:29 pm

    Bloggdagbok er fine greier😀

    • #4 by slikejenter on september 30, 2011 - 8:01 am

      Ikke sant! Rene terapien for meg🙂 Ha en fin helg!

  3. #5 by Maria on september 30, 2011 - 1:36 am

    Og jeg synes det er kult at du VIL dele, jeg😀

  4. #7 by Hege on september 30, 2011 - 7:45 am

    Dette er min spenning i hverdagen🙂 (hmm…)

    • #8 by slikejenter on september 30, 2011 - 8:03 am

      Hehe, ja det er jo godt man kan.. underholde. Eller noe. Velkommen hit, i alle fall, og ha en riktig god helg🙂

Legg igjen en kommentar

