Musikken som hjalp

Jeg løp 10 for Grete på søndag, med slitne muskler (ikke tren styrke før et sånt løp) men med reelt pågangsmot. Da det var rundt to kilometer igjen hadde jeg lyst til å kaste opp. Da skjedde to ting:

-En liten sprett av en fyr løp opp på sida av meg og ga meg thumbs up og et stort smil

-Jeg så klokka på Jernbanetorget, og kunne konstantere at jeg sprang vilt mye fortere enn jeg trodde

Og her er musikken som hjalp meg fram:

Perfekt åpning: Graceland

Litt tøffere: Raise your glass

Finne steget: Walk Through Walls

Klar som et egg: I\'ll be Ready

Blir litt forbanna: Va Fangool

Gønne på: Weekend

Heve moralen (vondt nå): Don\'t Stop Believing

Tøff: I Like You So Much Better When You\'re Naked

Tøffere: Slukk Meg

Good Vibe: Waka Waka

Mer adrenalin: Basket Case

Tunge, tunge bein, men elsker Pulp så jeg sprang litt til: Common People

Og i mål!

  1. #1 by Elri on september 27, 2011 - 3:03 pm

    Du er jo helt rå! Jeg tror jeg hadde dødd dersom jeg hadde forsøkt meg på det der med den formen jeg har nå. Gratulerer!

    • #2 by slikejenter on september 28, 2011 - 6:33 am

      Nei, det hjelper jo å trene på slikt. Løping ligger ikke helt naturlig for meg (har ingen gaselle-kropp), men det er motiverende å trene når man raskt ser resultater. Også er det morsomt å ha noe å trene til.

  2. #3 by Trude on september 27, 2011 - 8:24 pm

    Hva ble tiden da? (nysgjerrig….)

    • #4 by slikejenter on september 28, 2011 - 6:34 am

      Typ 51 minutter.

      • #5 by Trude on september 28, 2011 - 2:15 pm

        Tommel opp!

  3. #6 by MillaCamilla on september 30, 2011 - 8:40 am

    51 minutter er jo kjempebra. Selv løp jeg på 64 minutter og har aldri løpt så fort noen gang. Var litt vill og gal og meldte meg på Gøteborgsvarvet 2 dager etterpå, så nå er det bare å trene frem tl mai 2012:)

    • #7 by slikejenter on september 30, 2011 - 11:02 am

      Jeg er strålende fornøyd. JEg løper egentlig ganske lite, samtidig som jeg synes det er fint å ha noe å trene til. Og det er ingen tvil om – for meg – at dette er den mest effektive treningsformen (hva angår grad av fysisk utmattelse). Også er det så lettvint! Men egentlig liker jeg best å trene styrke. Det gjør vondt på en bedre måte…🙂 Så til neste år er det halvmaraton… DA blir det struktur i treningen, det kan jeg love!

Legg igjen en kommentar

