Teori og praksis

I går var jeg på Elvelangs i fakkellys. For dere som ikke bor i Oslo er det et arrangement som går ut på at det er satt ut fakler langs Akerselva og underveis er det underholdning i form av sang, dans, akrobatikk og de obligatoriske flamme-slukerne/-blåserne/-kasterne. Det har begynt å bli en tradisjon i høstmørket og jeg applauderer initiativet.

Høres fint ut?

Ja, i teorien er det stas. I praksis er det ikke det samme. I går var det for eksempel rundt 1 milliard mennesker langs elva, som jo er oppsiktsvekkende siden det ikke bor mer enn fem millioner i hele Norge. Jeg gikk i kø, snublet og ble dyttet.

Høres kjipt ut?

Jeg liker ikke å bli dyttet. Men jeg liker å gå hånd i hånd med Soundgarden, kysse under broer og fnise når det ikke passer. Det sto ikke i programmet, men det var sånn det var.

Praksis vinner.

  1. #1 by Synne on september 23, 2011 - 8:14 am

    Selv trengsel og dytting blir tolererbart når man har noen å holde i og kysse på!

    • #2 by slikejenter on september 23, 2011 - 8:48 am

      Indeed! Ellers så må jeg bare si at det aller kuleste sånn «kulturelt» kanskje var Akerselva selv, som imponerte med sin voldsomme styrke🙂

  2. #3 by Elri on september 23, 2011 - 11:56 am

    Ja, Akerselva har sin storhetsperiode om høsten. Det er så DIGG å se på vannmassene som måker seg avgårde. Og Arild og jeg diskuterte om det kan være en slags terapi i å se på elva i tretti minutter eller mer, kanskje timer. – enten motstrøms eller medstrøms, alt etter hva man trenger mest.

  3. #4 by TrineBL on september 23, 2011 - 11:45 pm

    Jeg var ikke der, men det ser ut som en veldig fin greie. Akerselven er naboen til skolen min, Elvebakken – så det var flere design og håndverkelever som jobbet med det.🙂

Legg igjen en kommentar

