Fredagsbluesblogging

Det er fredag kveld og jeg sitter hjemme i noe så utstudert sjaskete som en treningsbukse (har ikke trent) og en Ed Hardy t-skjorte (har ikke kjøpt men fått). Jeg har investert i ny te som jeg sitter og drikker av, mens jeg angrer på at jeg spiste den siste cookien. Men teen er god. Et godt kjøp.

I stedet for å gjøre spennende ting i Oslo-natta har jeg vasket gulvet. Jeg har dessuten bakt store, seige cookies. Ikke primært til meg selv. Men til gjestene mine i morgen. Jeg fyller år og skal ha et lite selskap. Det er viktig å by gjestene sine noe. Dessuten er det moro å bake. Særlig når jeg kan smake på deigen.

Jeg er i et litt underlig humør. Jeg er litt deppa. Jeg vil ikke bli 31. Altså, jeg vil heller bli 31 enn alternativet, men jeg vil bare stå stille litt. Kanskje jeg da tenker litt mindre på at eksen min gifter seg i morgen. På bursdagen min. Det er litt rart, litt komisk. Litt sårt. Han får en del av dagen min han ikke trengte å ha.

Jeg har jo truffet en ny mann. Hvorfor er jeg uglad? I går holdt han hånda mi for første gang. Presenterte meg for kompisene sine uten å stresse. Jeg jubler inni meg av sånt. Vi kom et skritt videre, på en måte. Og jeg vet han er her igjen om et par dager. Han forsvinner ikke, som jeg trodde han kanskje skulle. Han er der, han ser meg, han stryker på meg. Vi blir kjent, sakte. Han gjør meg litt roligere.

Men han som forsvant kommer stadig tilbake. Det plager meg. Enda jeg vet hva han vil, vet hva han kan gi (ikke så mye). Likevel klarer jeg ikke si fra. Han ringer meg. Ber meg med på mer enn bare sex. Jeg kan ikke, men sier ikke at jeg ikke vil. For innerst inne vil jeg. Et sted langt inni meg kjenner jeg et basalt behov etter ham. En gang tok han så stor plass, at da han ble borte fikk jeg aldri helt fylt det med noe annet. Noen andre. Det er farlig for meg at han er her igjen.

Jeg tenker mye på jobb. Mye. Mer enn på menn, tro det eller ei. Hadde jeg bare jobbet like mye som jeg hadde tenkt på det ville ting sett noe annerledes ut. Jeg trenger bare at ting flyter litt lettere snart. Jeg har trått vannet i over tre år. Jeg er så sliten.

Alt ser sikkert bedre ut i morgen. Jeg tror på det.

  1. #1 by laipai on september 23, 2011 - 9:38 pm

    Oooff,bryllupet kom virkelig på feil dag ja får’n si..men jeg håper du klarer å kose deg på dagen din likevel da,du har jo gode venner rundt deg,så håper du får en fin bursdag. Gratulerer så mye med dagen sånn litt på forskudd🙂

    • #2 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:45 am

      Tusen takk🙂 Den ble ikke så verst, faktisk!

  2. #3 by sukkerspinnet on september 23, 2011 - 9:42 pm

    Jeg får så inderlig lyst å komme innom deg for å smake på cookies og drikke litt te, diskutere menn og alle slike ting når jeg leser dette innlegget. For det er slitsomt, med slike tilbakevendende menn. Men han nye, rolige, strykende høres ordentlig fin ut!

    Og hadde jeg kjent deg på ordentlig skulle du fått en bursdagsgave med glitter på.

    • #4 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:46 am

      Nåh…🙂 Det hadde vært hyggelig med tebesøk av deg, det tror jeg. Festlig, dessuten.

      Og disse menna… neverending story.

  3. #5 by Siven on september 23, 2011 - 10:03 pm

    En annen dag er alt bedre.

    Fokusere.

    Stryker forran, andre bak og ute av fokus.

    Fin sang. http://www.youtube.com/watch?v=jWxuY4SYtaA&feature=related

    • #6 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:47 am

      Fin sang! Det blir fort bedre, jeg prøver å huske det når alt bare er kjipt. I dag, for eksempel. Mandag bedre enn fredag – who knew!?

      • #7 by Siven on september 26, 2011 - 9:47 am

        Mandag er ikke alltid det verste som kan skje. Tror dagen har fått ufortjent dårlig rykte.

        Godt du har kost deg!

        Forresten er jeg urimponert over løpingen!

  4. #8 by mirakel on september 24, 2011 - 8:26 am

    Uff. Jeg kjenner igjen det å ikke ville ha bursdag. Selv om man kanskje liker det, så er det skummelt å se at man blir større, og at man kanskje ikke er akkurat der man trodde man skulle være. Men jeg syns du skal være stolt av alt du har gjort i livet ditt. Du opplever så mye, og jeg syns det virker som du er en fantastisk reflektert og fin jente. Den mannen som får deg er heldig, den jobben som får deg er heldig.

    Og han eksen din gifter seg i dag, ja. Kjipt for han at han kommer til å tenke på deg, da. :p

    Gratulerer med dagen, jenta mi. Sender deg utrolig mange gode klemmer!

    • #9 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:49 am

      Åh, jenta mi! Så fin du er! Det er så hyggelig å lese sånt. Og alt så bedre ut på lørdag og enda bedre i dag. Heldigvis er det sånn. Så får vi se hva disse dagene bringer….🙂

  5. #10 by Frøken Drageånde on september 24, 2011 - 10:00 am

    Gratulerer med dagen!

    För det ordnar sig, det gör det alltid,
    jo, det löser sig, så brukar allt bli,
    det kommer fixa sig till slut,
    det är inget tvivel om, fast nu känns skiten sur,
    och flera mil ifrån, det ordnar sig.

    • #11 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:49 am

      Takk! Rene filosofen han derre Timbuktu😉

  6. #12 by Frøken Hamilton on september 24, 2011 - 2:38 pm

    Nydelige du.. Jeg synes det var et utrolig vakkert innlegg. Litt sårt, men utrolig fint. Og ærlig.Håper du får en flott feiring, og at den nye kan overta plassen til den gamle.
    Bloggklem!

    • #13 by slikejenter on september 26, 2011 - 8:50 am

      Jeg fikk en fin feiring, men rolig av sporstlige grunner (var ute og løp i går). Uansett, det hjalp å fylle stua med fine folk, og humøret er stigende! Og tusen takk🙂

Legg igjen en kommentar

