Either. No, or.

Jeg stjal denne fra travle og trivelige AM (dette er jo antagelser, men jeg pleier å ha rett).

Bok eller magasin
Bok. Helt klart. Selv om jeg synes det er gøy å lese blad når jeg venter på noe/n kjøper jeg aldri sånt sjøl. De går så fort over.

Kompis eller venninne
Venninner. Jeg er ei jente-jente. De gutta jeg refererer til som kompiser er enten bekjente eller eks-flammer som fortsatt har litt lyst til å pule.

Kjole eller bukse
Kjole. Jeg går med bukser også, såklart, men jeg er en kjolejente.

Løst hår eller i strikk
Hmmm. Jeg sparer håret mitt, så jeg liker egentlig å ha det løst. Men det blir mye flette, hestehale og oppsatt også. Jeg pleier ikke å vaske håret så ofte (nei, ikke fordi jeg er sjuskete, men fordi jeg har hørt at det er bra. Dessuten gjør Nigella det. Og jeg er så begeistret for henne. Som dere ser holder jeg meg heller ikke for god til å lese nettugavene av slike blad jeg ikke kjøper…!)

Kaffe eller te
Jeg er veldig glad i (god, grønn) te, men jeg er en kaffe-elsker. På min hals.

Sminke eller ikke
Sminke. Jeg sminker meg ikke for å gå på trening eller noe, men sminke er en del av morgenritualet, før jobb. Jeg føler meg freshere.

Billige eller dyre klær
Jeg legger helst penger i kvalitet. Jeg kjøper ikke klær så ofte heller, bare hvis jeg trenger noe, eller forelsker meg.

Fredag eller lørdag
Det er noe med fredag ettermiddag som er helt fantastisk. Og fredag morgen også, i grunn.

Pyntet eller casual
Begge deler. HVis du spør andre vil de sikkert si overpyntet. I dag sa en kollega at jeg spredte glede med måten jeg kler meg på. Fint sagt! Jeg går i kjoler og høye hæler på jobb, men også jeans og joggesko. Men er generelt mer pyntet enn en gjennomsnittlig nordkvinne, jeg ser den. Jeg er ei jåle, og jeg er stolt av det!

Gulost eller hvitost
Hvitost. Jeg er da nordlending.

Gå eller kjøre bil
Jeg elsker å kjøre bil (vel og merke alene og på bygda). Men jeg tror nok jeg sier gå. Sånn til vanlig her i Oslo, i alle fall.

Letttbrus eller sukker
Jeg drikker veldig lite brus, og hvis jeg gjør det er det farris eller Pepsi Max.

Brød eller knekkebrød
Spiser mest knekkebrød, men godt, nybakt grovbrød er noe av det beste som fins!

Nytt eller gammelt
Gammelt. Neida, jeg liker nye ting også, for all del. Men jeg finner stor tilfredstillelse i kule vintage-kjoler og gamle møbler.

  1. #1 by Elri on september 23, 2011 - 11:54 am

    Alltid når jeg ser slike lister får jeg skikkelig lyst til å gjøre dem selv. Og så synes jeg det er gøy å se hva andre svarer!

    Jeg sier heller ikke gulost, jeg sier KVITOST. Og så elsker jeg fredagene, så klart! Og Nigella er så kul! Har jevnlig tanker om å slutte å vaske håret hver dag, men så langt har det aldri holdt særlig lenge. Man må visst komme inn i det. Og nå lager jeg sykt masse mat hjemme og på jobb, og jeg føler meg ufresh når jeg lukter mat i sammenhenger hvor jeg heller vil lukte noe annet. Men – skal ta det opp til vurdering igjen. Det er så kult å vaske håret sjelden – av en eller annen grunn. Sikkert en urfolk-ting, for meg. Elsker ur-folk. 🙂 God helg så lenge! Hurra hurra hurra! (Jeg skal jobbe både lørdag og søndag, men det er helt likevel)

  2. #2 by Julie Marlen Engel on september 23, 2011 - 1:33 pm

    Jeg elsker lister! Og må kanskje «stjele» denne selv 😉 God helg!

  1. Mirthful » Enten, eller, begge eller ingen.

Legg igjen en kommentar

