Søndagsaktiviteter

(et alternativ til skogstur)

Eg vetkje om du har merka det, men eg e ein stryger.
Jeg åpner øynene, ler litt. Jo, jeg har merka det.
Dekje alle som lige det.
Jeg liker det.
Han har slengt det ene beinet over mine, jeg ligger på armen hans. Hånda på ryggen min, i langsomme sirkler. Av og til tar den en omvei ned armen, opp til skuldra, ned over puppene mine, magen, på hofta, rumpa. Vi har ligget sånn lenge, har all tid i verden nesten. Det regner ute. Vinduet står på gløtt, og det blåser inn.
Det e ekstra godt å ligge sånn her når det e litt kaldt.
Mmmmm. Jeg kroer meg.
Ka e klokka?
Jeg finner mobilen på gulvet. Må le. Det er helt utrolig hvor lang tid det kan ta å kysse.
Herregud. Snart fem. Jeg må stå opp, jeg skal møte en venninne.
Du fårkje lov. Han fester grepet rundt meg.
Vi ler.
Når du sier det sånn så…

,

  1. #1 by Maria on september 18, 2011 - 10:19 pm

    Er’n rogalending???? Steike. Sjalu. Verdt fire spørsmålstegn.

  2. #2 by slikejenter on september 19, 2011 - 6:17 am

    Ja, han er det. Jeg ELSKER dialekta. Tar g over k any day😉

    • #3 by Siven on september 19, 2011 - 7:06 am

      Det er godt vi har ulike preferanser. Selv er jeg IKKE fan av dialekten. Men en skal ikke dømme folk for hardt selv om.😉

      En stryker hadde jeg ikke sagt nei til.😀

      • #4 by slikejenter on september 19, 2011 - 7:14 am

        Hehe, ja alle har sine greier. Jeg liker de fleste dialekter jeg, med et eller to unntak.

        Og en stryker er jo perfekt, for er det noe jeg ELSKER så er det menn som gjør det uten å bli lei (en eks ble lei etter to minutter, men ville selvsagt at JEG skulle stryke på ham. Jeg er ingen stryker selv, kan du si). Soundgarden altså. His stock went up🙂

  3. #5 by sukkerspinnet on september 19, 2011 - 8:52 am

    Fint, finere, finest!

  4. #7 by Elri on september 19, 2011 - 9:52 am

    Haha!🙂 En rogalandsk stryker, høres ut som en gullfugl. Elsker selv den dialekten, OG stryking. Fin fin søndag.

    • #8 by slikejenter on september 20, 2011 - 12:48 pm

      Ja, jeg har liksom et soft spot for bløte konsonanter🙂

  5. #9 by Grace on september 25, 2011 - 8:14 am

    Så lenge det ikke er en «feathery stroker» så er jo alt vel😉

Legg igjen en kommentar

